Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykle med hund


Recommended Posts

32 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg har aldri brukt noen form for innretning når vi har sykla, ikke at jeg har sykla så mye med hund generelt da. Jeg har ikke sykla siden jeg bodde hjemme for noen år siden, og da var hunden jeg hadde da redd for sykkelen :P Så jeg endte opp med å måtte ha henne løs likevel, så hun kunne ha den avstanden hun ville.

Nå har jeg et trekkdyr av en schäfer. Jeg ser for meg at springer vil være upraktisk i et slik tilfelle? Jeg tenker at det er smartere å ha stang foran? Jeg tørr ikke feste selve båndet i bare styret, da er jeg redd jeg går på trynet xD 

Hvordan er det med hund å løpe på asfalt? Vi har ikke noen bedre alternativer her jeg bor, siden jeg bor midt i sentrum. Jeg gidder ikke prøve å styre med å få sykkelen inn i bilen for å sykle tur. Er asfalt for hardt underlag for en hund, eller har de fjæring nok i beina til at det går bra? Hvordan er det med slitasje på labber? Noe man kan forebygge med potesokker kanskje? Det er uansett ikke snakk om lange turer. Etpar tre km kanskje. Jeg er ikke særlig god på å bedømme avstander :P 

Det funker faktisk gull å ha hunden festet i magebeltet, så legger du bare båndet over styret. Synes det funker bedre enn å feste i styret. Har gjort begge deler en god del. 

Jeg prøver å være forsiktig med asfalt. Hvis vi skal sykle mye på asfalt tar jeg på potesokker, men prøver å unngå det fordi jeg ikke tror det er bra for ledd og sånn i lengden. 

Hvis du har hengerfeste på bilen kan du kjøpe sykkelfeste som du raskt og enkelt trer på hengerfestet, så får du enkelt sykkelen med deg! Det er så lett :) Det hadde jeg gjort om jeg bodde i Stavanger. Her er det ennå for mye snø de fleste plasser. Gjorde det mye i Tromsø i fjor sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sofie & Aska skrev:

Det funker faktisk gull å ha hunden festet i magebeltet, så legger du bare båndet over styret. Synes det funker bedre enn å feste i styret. Har gjort begge deler en god del. 

Jeg prøver å være forsiktig med asfalt. Hvis vi skal sykle mye på asfalt tar jeg på potesokker, men prøver å unngå det fordi jeg ikke tror det er bra for ledd og sånn i lengden. 

Hvis du har hengerfeste på bilen kan du kjøpe sykkelfeste som du raskt og enkelt trer på hengerfestet, så får du enkelt sykkelen med deg! Det er så lett :) Det hadde jeg gjort om jeg bodde i Stavanger. Her er det ennå for mye snø de fleste plasser. Gjorde det mye i Tromsø i fjor sommer. 

Litt OT, men hvor syklet du i Tromsø? Jeg lurer på om det er noen fine grusveier jeg ikke vet om (altså utenom de populære lys/turløypene og de korte "hytteveiene" i Tønsvika/Vognes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...