Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise fra Norge til Finland tur/retur


Kristine1
 Share

Recommended Posts

Hei!

Skal ut å reise med hunden min. Den er vanlig vaksinert, rabiesvaksinert, chipet og har pass. (Noe annet jeg har glemt)? Så kommer spørsmålet om ormekur. Leser meg ganske grønn rundt omkring på nettet og Mattilsynets sider. 

 

Planlegger å dra søndag, og være tilbake innen onsdag, altså 5 dager. Hvordan bør jeg ordne det med ormekur da? Skal kjøre bil, og gjennom Sverige begge veier.

Tispen skal på paringstur, og har fått frarådet den løsningen hvor man gir 2 ganger med noen dagers mellomrom som gir en varighet på 28 dager, da noen mente den typen hadde ført til abort av foster. Hva tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare stoppe innom en vetrinær ila turen (senest tirsdag) og gi en dose med stempel i pass osv? Da er du jo innafor til du skal hjem. Tror ikke du trenger for å komme inn i finnland? Og vet du ikke trenger for å komme inn i sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fant ut siden det er usikkert hvor lenge jeg blir, og muligheter for å få tak i dyrlege underveis, at jeg tar den 28 dagers greia. Så har gitt én behandling i dag, også ny på torsdag. Så kan vi dra frem og tilbake innen 28 dager. 

Tusen takk for svar og hjelp alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...