Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordelene med kløv?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Nuka skrev:

Er det noe poeng i å bruke kløv til annet enn bæring, på daglige turer?

 

Hvordan bruker DERE kløv i hverdagen og hvilken nytte har dere av det?

Vi bruker kløv av praktiske årsaker  ( kjekt med bærehjelp ) og for å trene bikkja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa mi fikk på kløven når jeg følte for det. hun trakk mer kjeting en kløv. Men begge deler funker veldig fint. Brukte 3 ture med tilvening og øking av vekt i kløve og hun bar kløv på tur. Hun var vel og merke voksen og rønket fri. Unghudstispa er på tilvening enda uten noe vekt i. Hun tar det helt strålene. Må bli flinkere til og bruke det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kløv for ekstra trening av muskler, på lik linje med feks kjettingtrekk. Fyller risposer i kløven sånn at innholdet ikke blir kantete og ubehagelig mot hundens kropp. Yngste hunden jeg har nå har fått betraktelig stammere overlinje etter at vi begynte å kløve jevnlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det mest for å trene hunden litt ekstra. Fint for dem å få ut litt ekstra energi og samtidig få styrket muskulatur :) Nødvendig er det jo ikke, vi gjør jo mye annet også, men spesielt nå i skillet mellom ski og barmark er det fint å få trent hundene litt og ikke bare gått vanlige båndturer eller luffe rundt i skogen. Og på sommeren er det en fin avveksling fra trekking og svømming, i tillegg til at det er kjekt å vedlikeholde formen da slik at hundene er redo for å bære kløv om vi skal på langtur i fjellet e.l. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det som trening av hund, supert for å få inn litt ekstra fysisk fostring, spesielt i båndtvangen for å variere litt på turene og få litt mer ut av turene for hunden når han ikke kan være løs. I tillegg er det gull verdt å kunne lempe litt til hunden når vi skal på teltturer, men det er jo flest hverdager med trening enn teltturer må jeg innrømme :) Gleder meg til isen går nå slik at vi kan ta på kløven mer fremover :) 

Men at vi kjøpte en ordentlig god kløv er et av de innkjøpene jeg er mest glad for av alle i min så langt snart 5-årige hundeeiertilværelse! Vel verdt hver eneste krone for oss, selv om vi gikk for en ganske dyr kløv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å trene på noe annet enn vanlig løs-løping.Fyller kattesand i bæreposer,det blir ikke skarpe kanter som gnager. Hadde ingen spesiell tilvenning,gikk flott fra første forsøk.Nå går han jevnlig med kløven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...