Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Denne finn annonsen har blitt advart  mot på facebook, fant ikke noe på den selv her inne. Så hvis den ligger her er det bare å fjerne denne tråden .. :)

Endret av Mirai
Fjernet link til annonse, se innlegg nederst i tråden.
Guest Christine
Skrevet

Begge foreldrene til valpene har gått valpekurs, så de er godt trent? :lol: *facepalm*

Skrevet

oj, jeg har faktisk 3 godt trente hunder (i LP da antar jeg) fordi de har vært på valpekurs :lol:

Håper de fleste som ønsker seg en rottweiler gjør nok undersøkelser til å styre unna dette oppdrettet...

Skrevet

:lol: i sånne tilfeller er det faktisk litt slik at jeg skulle ønske jeg kunne kjøpe alle valpene. For da dem var 6 uker var tispa plutselig påkjørt og valpene ble solgt tidligere. (i følge ei jeg kjenner i rottis miljøet) og nå lever hun sikkert igjen :P

Skrevet

Teksten vitner om elendig Google oversettelse, eller mangelfull skolegang. Jeg blir direkte lei meg når jeg ser valper av gamlerasen min avertert på denne måten.

• 1 month later...
Skrevet

I annonsen står det at valpene er rottweiler og skal registreres i NKK. Men samtidig skriver hun at moren til valpene er langhåret...?! Jeg har aldri i mitt liv sett en langhåret rottweiler. Finnes de virkelig?

Skrevet
1 minutt siden, MiO skrev:

I annonsen står det at valpene er rottweiler og skal registreres i NKK. Men samtidig skriver hun at moren til valpene er langhåret...?! Jeg har aldri i mitt liv sett en langhåret rottweiler. Finnes de virkelig?

Det fins langhåret rottweiler ja :)

Skrevet

Det måtte jeg google litt :) Og jeg fant et par bilder. Må si at den langhårede varianten faktisk var finere enn den korthårede (men å si det er vel som å banne i kjerka). Jeg liker ikke rottweilere etter at en forsøkte å bite meg helt uprovosert en gang, men den langhårede var altså fin å se til.

Er de langhårede rottweilerne å anse som "feilvare", dvs de får ikke stilles ut og sånn? I så fall er det vel ikke helt riktig å drive og avle på dem da?

Skrevet

Rottweilere er fine uansett om de er korthårete eller langhårete. Jeg visste heller ikke at de finnes som langhårete før jeg så i denne tråden her. :huh:

Guest Jonna
Skrevet

Men om man gentester far for langhår/rikhår gen og han ikke er bærer så vil avkommene bli normalpelset og ca (i teorien) 25% bærer av langhår videre. 

Skrevet
5 timer siden, MiO skrev:

Det måtte jeg google litt :) Og jeg fant et par bilder. Må si at den langhårede varianten faktisk var finere enn den korthårede (men å si det er vel som å banne i kjerka). Jeg liker ikke rottweilere etter at en forsøkte å bite meg helt uprovosert en gang, men den langhårede var altså fin å se til.

Er de langhårede rottweilerne å anse som "feilvare", dvs de får ikke stilles ut og sånn? I så fall er det vel ikke helt riktig å drive og avle på dem da?

De er veldig fine :) ansees som feilvare, men er ikke sånn bannlyst som hvite boxere liksom.. Men de avles ikke på nei.. 

Skrevet

Har fjernet link til annonsen på bakgrunn av det som står i Hundeprat:

Diskuter gjerne langhår videre i egen tråd :) .

Admin Mirai. 

• Mirai locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...