Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffer i tide og utide


Matea
 Share

Recommended Posts

Valpen nærmer seg fem måneder og mye begynner å falle på plass. Hun er en trivelig og sosial hund, veldig aktiv og oppfinnsom, lættlært og smart. En ting jeg ikke er så glad for er at hun bjeffer i tide og utide. Ikke på folk og lyder, hun kan sitte i vinduet og se og det er ikke et knyst. Men hun bjeffer på meg for å få oppmerksomhet, når hun leker, kjeder seg, ikke får det som hun vil osv. Hun bjeffer også slik når vi er borte hos andre og det har ført til at hun ikke får være med og jeg føler at vi går glipp av endel sosial trening. Jeg skrev om dette mens valpen enda var ny i hus og rådet var å ignorere. Dette har vi gjort og vi belønner stillhet og god oppførsel. Men det har ikke hjulpet og jeg begynner å bli frustrert. Hun bjeffer veldig høyt og tydelig, folk skvetter og søler kaffe og barn blir redd og gråter. Hva gjør jeg? Og ikke minst, hva har jeg gjort feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er ofte selvforsterkende og ikke så smart å ignorere.. Avbryt han med en gang han åpner kjeften, da er det slutt på alt, lek, bråk, da er det bare å gå å legge seg og bli der. Reiser han seg gjentar du at han skal legge seg. Bjeffer han så gjentar du at han skal legge seg. Bjeffing fører til bare kjedelig. Evt kan du bruke timeout på et annet rom/i bur/grind, i bånd eller hva du nå har tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...