Therese&Babar Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Hei! Jeg er bare nysgjerrig på om andre har opplevd det samme. Har nettopp gått over til vom og forer da med 50/50 Provit og Appetitt Grainfree. Vår husky/samojed på 2, 5 år ble som en ny hund etter at han hadde spist dette på andre dagen. Vanligvis er han på pletten og vil "hjelpe til" på kjøkkenet etter at vi har spist middag. Spretter opp hvis jeg går på badet eller i gangen osv. Han er ikke hyperaktiv, altså, men bare litt ivrig på mat og oppmerksomhet. Men i går - han lå og sov tungt, orket ikke å dilte etter, var ikke interessert da vi ryddet matbordet. Han virket fornøyd, ikke uvel. Og ikke minst, vi merket ikke en eneste fis.. Kan det virkelig være at han følte seg mett og fornøyd etter måltidet? Funker det kanskje på samme måte for hunder, som mange mener glutenfritt virker positivt på AD/HD? I så fall, hurra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Jeg tror så absolutt du er inne på noe. Spennende å høre hva andre tenker, for jeg er helt overbevist om at riktig mat = mye mer tilfreds hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Jeg tror også du er inne på noe der. Hadde en hund før som var spesielt sulten og han ble mye mer tilfreds når han fikk kjøtt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Riktig mat kan nok absolutt ha en innvirkning på hunden. Her i huset blir de bare mer sultne av vom og maser mer om de ikke får en god del tørrfor i tillegg og merker ellers ingen forskjell uansett hva jeg forer på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Jeg har merket på katter som får bare tørrfor at de stadig maser om mat og aldri blir mette, og hunder som bare får det tigger stadig ved bordet og etter godbiter. Merket også at da jeg gikk over fra tørrfor til råforing/menneskemat for min schæfer, så roet hun seg mange hakk, hun var rett og slett ikke så hyper. Det er også mange helsefordeler ved å gå over til mer naturlig mat, så gratulerer! Her er en fin artikkel om foring: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Therese&Babar Skrevet 11. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Det blir spennende å se framover. Vi har hele tiden forsøkt å unngå kornprodukter, men nå forsøker vi enda renere kost. Noen middagsrester og godbiter blir det selvsagt, men jeg har tro på at variert, med måte og selvsagt med unntak, er veien å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts