Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye langrennsski, smøring?

Shlush
 Share

Recommended Posts

Gjør ren  sålen for alle små "hår" før du legger på voks. smelte og dryppe på voks , la kjølne og "sikle" med det plast rektangelet du fikk i smørekofferten (?) Etter det børster du med bronsebørsten og finbørsten  Gjenta for best resultat.  Evt levere dem inn og få gubber i butikk til å gjøre det for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yurij skrev:

Gjør ren  sålen for alle små "hår" før du legger på voks. smelte og dryppe på voks , la kjølne og "sikle" med det plast rektangelet du fikk i smørekofferten (?) Etter det børster du med bronsebørsten og finbørsten  Gjenta for best resultat.  Evt levere dem inn og få gubber i butikk til å gjøre det for deg :D

De skal brukes til snørekjøring med dogsa :-) noen mente at jeg ikke trengte å gjøre mye med dem :-P hehe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, trenger egentlig ikke å gjøre en tøddel med dem :D. Klin under noe blåswix eller noe som passer til vær og føre og la det stå til  :D. De glir kanskje ikke superbra, men det bruker stort sett å holde fint til snørekjøring på tur :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, yurij skrev:

Men da lar du jo være :)  Er det ordentlige ski hadde jeg tatt meg tid til å behandle dem pent :D

Poenget er vell mer at jeg vil bruke dem tirsdag og onsdag :-P og rekker ikke å gjøre noe med dem før da! Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Du trenger ikke gjøre noe med dem før du bruker dem, men det er lurt å behandle såla for å ta vare på dem. Men om at du bruker dem noen ganger før du gjør det gjør ingen ting :) Og med hund som trekker trenger du jo strengt tatt ikke skismøring heller, så det blir ikke noen ekstra rensejobb å bruke dem et par ganger først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...