Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp i sofaen


Matea
 Share

Recommended Posts

Valpen her koser seg gjerne i sofaen sammen med oss, men kommer seg ikke opp selv enda. Jeg løfter henne opp og hun hopper ned selv. Jeg ser etterhvert at det blir mye mas rundt dette og blir en smule irritert når jeg løfter opp for hundrede gang. Og valpen blir frustrert hvis jeg overser henne og blir sittende og bjeffe til jeg enten løfter opp eller avleder henne med noe annet. Jeg angrer nesten på at jeg lot sofaen være en friplass for valpen. Jeg kan vel umulig være den eneste med et slikt problem? Hvordan gjør dere? Løfter opp? Innimellom og overser de andre gangene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem? Jeg skjønner ikke helt hva problemet er? Du har en liten valp som ikke klarer å komme seg opp i sofaen på egenhånd, ja da må du bare hjelpe til da :) Når den blir større så klarer den sikkert å hoppe opp selv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Problem? Jeg skjønner ikke helt hva problemet er? Du har en liten valp som ikke klarer å komme seg opp i sofaen på egenhånd, ja da må du bare hjelpe til da :) Når den blir større så klarer den sikkert å hoppe opp selv.

Skjønner jo at jeg må hjelpe til og det gjør jeg. I høyeste grad. Men når valpen hopper ned like fort og vil løftes opp for hundrede gang synes jeg det blir mye (unødig) mas rundt dette, og derfor spurte jeg etter råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Matea skrev:

Skjønner jo at jeg må hjelpe til og det gjør jeg. I høyeste grad. Men når valpen hopper ned like fort og vil løftes opp for hundrede gang synes jeg det blir mye (unødig) mas rundt dette, og derfor spurte jeg etter råd. :)

Missa det jeg, da hadde jeg ikke giddi å løfta den opp hver gang nei. Og spesielt ikke hvis den sutrer, da vil den mest sannsynlig lære seg til at når jeg sutrer så får jeg vilja mi, og det er ikke sjarmerende :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg generelt for ro inne så når hunden blir for masete så ber jeg de heller om å gå å legge seg. Problem løst. Her i huset får hunder generelt sett være i sofaen, men noen ganger passer det ikke sånn å da får de beskjed om å gå ned/ gå en annen plass å l gre seg. De lærer seg det også ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Min er voksen og klarer ikke hoppe opp i sofaen selv.

Jeg dytter han i rumpa når han vil opp, og hvis han ikke får bestemt seg for hvor han vil være, så ignorerer jeg han når jeg går lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...