Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste


Nea
 Share

Recommended Posts

Var akkurat hos dyrlegen med Maja med kennelhoste, og fikk beskjed om at hun bare var smittsom den første uka hun hostet... Tydeligvis noen forskjellige teorier her (leste forøvrig anbefalinger om både flere uker etter hostingen var over og en uke etter, i tillegg til bare smittsom den første tiden, før vi var hos dyrlegen og fikk beskjeden over, men kennelhoste kan jo være flere forskjellige ting) Har dog ikke vært sammen med andre hunder mens hun hostet, sånn for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lene_S skrev:

Litt OT, men ikke helt: Synes det er mange som får kennelhoste. Jeg trodde det var noe hundene ble vaksinert mot, jeg. Får de det likevel, bare mildere, eller hva skjer?

Stemmer det, vaksinerte hunder får en mildere variant. Uvaksinert kan det være dødelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Stemmer det, vaksinerte hunder får en mildere variant. Uvaksinert kan det være dødelig.

Thank you :) Jeg visste det kan være dødelig, så det var derfor jeg stusset på dette. Blir vel litt som katteinfluensa, selv om det er mindre vanlig enn det virker som kennelhoste er. Vi hadde en katt som fikk influensa selv om han var vaksinert mot det, men han fikk en mildere variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lene_S skrev:

Thank you :) Jeg visste det kan være dødelig, så det var derfor jeg stusset på dette. Blir vel litt som katteinfluensa, selv om det er mindre vanlig enn det virker som kennelhoste er. Vi hadde en katt som fikk influensa selv om han var vaksinert mot det, men han fikk en mildere variant.

Sånn jeg har lært er det ikke selve kennelhosten som er dødelig (kennelhoste er bare en samlebetegnelse på alt fra det vi kaller halsbetennelse til forkjølelse), det som er dødelig er de bakterielle infeksjonene som kan komme pga redusert immunforsvar som følge av kennelhosten, feks lungebetennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...