simira Skrevet 28. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 http://nab.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=12195 Gladnyhet! Vet det er flere enn meg her som tar mye buss og trikk med hund. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 28. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 Jippi!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maries Skrevet 28. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 Hurra! Hunden min er med på jobb hver dag, hun har eget månedskort. Sparer noen tusen i året ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 28. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 Hvorfor skriver du bare Oslo? Gjelder jo A.hus og. Gjelder det kun buss eller tog og? Nedtur for meg selv om jeg tar kollektiv med hund nå og da, taper penger på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 28. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 Det gjelder nok for tog også. For eneste grunnen til at jeg må betale for Malin på toget nå er at det er innenfor Ruter området. Hadde jeg reist fra Tomter så hadde hun vært gratis fordi hun er under 40 cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 28. Desember 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 3 timer siden, Yellow skrev: Hvorfor skriver du bare Oslo? Gjelder jo A.hus og. Gjelder det kun buss eller tog og? Nedtur for meg selv om jeg tar kollektiv med hund nå og da, taper penger på dette. Gjelder alle steder du kan dra med Ruter-billett, tipper jeg. Men hvordan greier du å tape på noe som går fra betalt til gratis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 28. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2015 3 minutter siden, simira skrev: Gjelder alle steder du kan dra med Ruter-billett, tipper jeg. Men hvordan greier du å tape på noe som går fra betalt til gratis? Prisene ellers går jo opp, så blir ca 50 kr+ for meg i mnd, ikke den verste summen, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LØJ Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2015 Dette er jo helt topp nyheter Nå trikker og busser ikke jeg så mye som før men jeg unner alle de som gjør det å få med hund gratis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 30. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2015 "Med NSB kjører små hunder gratis, mens de som er over 40 centimeter høye må betale for seg. På lokaltogene i Oslo og Akershus må alle hunder løse barnebillett. Det må de også til neste år, for NSB endrer ikke reglene i det nye året, opplyser Håkon Myhre, pressekontakt i NSB." http://www.osloby.no/nyheter/Na-far-hunder-kjore-gratis-pa-trikk_-buss-og-bane-8298899.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 30. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2015 Og det betyr faktisk at jeg fra 1. februar vil spare nesten 800 i måneden om jeg kjører til Tomter og tar toget derfra. Månedsbiletten blir billigere OG jeg slipper å betale for puddelen fordi hun er under 40 cm. og Tomter er utenfor Akershus. God logikk NSB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anemone Skrevet 30. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2015 Så bra! Skulle ønske andre byer ville følge etter... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 1. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 1. Januar 2016 Det er ikke sikkert Ruter og NSB kommer til å samarbeide om billetter i Oslo/Akershus lengre heller. Ruter vil ikke mer. Så alle slike forandringer er tipp topp så lenge det varer (dessverre). Og fra og med neste år finnes ikke NSB lengre, ikke i den "drakta" de har i dag. Det skjer mye i kollektivbransjen om dagen. Jeg sier tipp topp for dett tiltaket, jeg. Okke som Jeg synes det er fint med gratis hund, men er ikke særlig begeistret med tanke på at regjeringen har vedtatt momsøkning på øvrige billetter, fra 8 til 10 %... Det betyr at alle billetter blir dyrere, og det er hverken Ruter eller NSB sin feil. NSB tar for øvrig kun betalt for hund på lokale reiser. Regiontogene tar med seg hund uten ekstra tillegg så vidt meg bekjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts