Tricolor Skrevet 25. Desember 2015 Rapporter Skrevet 25. Desember 2015 Ferist=en som er på ferie. Siter
bernertryne Skrevet 25. Desember 2015 Rapporter Skrevet 25. Desember 2015 Kom på et til: Kjøttpøkk - en middelaldrende eller eldre gubbe som er tulling. Det oppstod en gang vi diskuterte kjøttnils' hundefór og hvor fantastisk det navnet er, og har vært brukt jevnlig siden da. Siter
idaemiliee Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 På 12/25/2015, 5:17:10, bernertryne skrev: Kom på et til: Kjøttpøkk - en middelaldrende eller eldre gubbe som er tulling. Det oppstod en gang vi diskuterte kjøttnils' hundefór og hvor fantastisk det navnet er, og har vært brukt jevnlig siden da. Kjøttpøkk sier vi om eldre tullinger her hjemme også Jeg og kjærestefjeggen bruker "elsad i deg" for "glad i deg"/"elsker deg" etter en autokorrekt- og kjappskrivningsfeil før vi hadde sagt at vi elsker hverandre, og han var overbevist om at det var det jeg skulle skrive. Urettfeigt er også et ord i mitt ordforråd om ting som er både urettferdig og feigt. Fortenk - nemlig eller liknende. 1 Siter
Justisia Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Kjøttpøkk er det mange år siden jeg har hørt Ble flittig brukt som et "koseskjellsord" når noen i gjengen var tullete, teit osv. Kjær'stemannen brukte ei venninne lenge før WWW var oppfunnet Siter
xxx12345 Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Urettfeigt er da et helt vanlig uttrykk? Siter
idaemiliee Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 1 time siden, Line skrev: Urettfeigt er da et helt vanlig uttrykk? Ingen i min omgangskrets som har hørt det, får alltid beskjed om å prate norsk når jeg sier det Siter
tonjek Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Urettfeigt er da et helt vanlig uttrykk? Aldri hørt før [emoji28] Siter
xxx12345 Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Jeg har hørt det mange ganger, og brukt det fra tid til annen i mange år i alle fall. Edit: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=urettfeigt Siter
maysofie Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Kul t-skjort = det er bitende kaldt ute Rævgraup = slalåmporten slår opp i låret eller stumpen (noe som er helt ufattelig vondt om man kjører i kondomdress i -15° uten padding) Jeg lurer egentlig på hvor uttykket håsslesta kommer fra, mistenker det ikke stammer internt i vår familie nemmelig Siter
xxx12345 Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Håsslesta er vel ullsokker? Siter
maysofie Skrevet 29. Desember 2015 Rapporter Skrevet 29. Desember 2015 Akkurat nå, Line skrev: Håsslesta er vel ullsokker? Korrekt Lesta brukes rett som det er, men har hørt få kalle det håsslesta. Siter
julnil Skrevet 30. Desember 2015 Rapporter Skrevet 30. Desember 2015 Tapatalk lager dobbeltpost.. Siter
julnil Skrevet 30. Desember 2015 Rapporter Skrevet 30. Desember 2015 Akkurat nå, Line skrev: Håsslesta er vel ullsokker? Korrekt [emoji4] Lesta brukes rett som det er, men har hørt få kalle det håsslesta. Håsslæst brukes mest her nord for å beskrive at noen har gjort en tåpelig handling, og dermed oppført seg som en håsslæst. Tuillkuk er også likestilt med håsslæst Postet via Tapatalk Siter
Guest Michellus Skrevet 31. Desember 2015 Rapporter Skrevet 31. Desember 2015 (En) Tidlig boms = Uttrykk oppstått av en engelsk mor (min, forøvrig) som ikke var sikker på hvordan man skrev "tiddelibom". Vi kaller Alice for Boms og hun er veldig altfor glad på morgenen, ergo er hun en tidlig boms. (å være ) Tidlig = Utviklet fra tidlig boms. En person (eller hund) som er ekstremt mårraglad, oppe med en gang og med bøtter og spann av ekstra energi ****** tidlig på morgenen. Du er tidlig når du er irriterende energifull og glad i forhold til oss andre som trenger 5 min på å fungere ordentlig Siter
Recommended Posts