Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg 5-6 desember


Belgerdama
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis
Akkurat nå, SFX skrev:

Ja, valper er de som går i 4-6 og 6-9 måneder, voksne er alle de offisielle klassene.

Vi er 10 valper og 33 voksne, og jeg hadde ikke vært overrasket om det var det dobbelte på voksne - så jeg er overrasket over at det ikke er flere. Kanskje alle er i Finland :P 

Okey, jeg er like grønn som en brokkoli, men hvorfor har jeg startnummer 0654 (Hva betyr det?), og skal inn som nummer 45 hvis det er 13 påmeldte voksne lapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klematis skrev:

Okey, jeg er like grønn som en brokkoli, men hvorfor har jeg startnummer 0654 (Hva betyr det?), og skal inn som nummer 45 hvis det er 13 påmeldte voksne lapper?

Det lages en katalog (et program) over alle påmeldte hunder, og de er sortert på en bestemt måte - først alle som bedømmes lørdag, og så alle som bedømmes søndag. Din hund er hund nummer 0654 i katalogen, og øvrige hunder i rasen har nummer før eller etter, de går etter hverandre. Startnummeret er ditt adgangstegn så du kommer inn i hallen og inn i ringen, og ringsekretær roper ditt nummer når det er din tur inn i ringen.

Nummer 45 vil si at din hund er nummer 45 av samtlige raser og hunder som skal bedømmes i den ringen den dagen - ser du i PM, er det ramset opp en liste over hvilke raser som går i hvilke ringer, og da kan du telle deg fram til hvor mange hunder av annen rase enn din som skal bedømmes før deg. Da kan du også regne deg fram til om du skal inn først eller sist av lappene.

For eksempel si at min hund skal bedømmes som nummer 61 i ringen, men det er 33 i rasen. Da teller jeg at det er 27 hunder av annen rase før henne, pluss 10 valper i rasen. Det er 37 hunder som skal inn før voksen berner, og da begynner de voksne på hund 38. Da kan jeg regne meg fram til min hund er nummer 24 i rasen (61-37), og det er ni hunder til i rasen etter henne - som jeg håper er championer og veteraner, så vi har mindre konkurranse i åpen klasse ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
4 minutter siden, SFX skrev:

Det lages en katalog (et program) over alle påmeldte hunder, og de er sortert på en bestemt måte - først alle som bedømmes lørdag, og så alle som bedømmes søndag. Din hund er hund nummer 0654 i katalogen, og øvrige hunder i rasen har nummer før eller etter, de går etter hverandre. Startnummeret er ditt adgangstegn så du kommer inn i hallen og inn i ringen, og ringsekretær roper ditt nummer når det er din tur inn i ringen.

Nummer 45 vil si at din hund er nummer 45 av samtlige raser og hunder som skal bedømmes i den ringen den dagen - ser du i PM, er det ramset opp en liste over hvilke raser som går i hvilke ringer, og da kan du telle deg fram til hvor mange hunder av annen rase enn din som skal bedømmes før deg. Da kan du også regne deg fram til om du skal inn først eller sist av lappene.

For eksempel si at min hund skal bedømmes som nummer 61 i ringen, men det er 33 i rasen. Da teller jeg at det er 27 hunder av annen rase før henne, pluss 10 valper i rasen. Det er 37 hunder som skal inn før voksen berner, og da begynner de voksne på hund 38. Da kan jeg regne meg fram til min hund er nummer 24 i rasen (61-37), og det er ni hunder til i rasen etter henne - som jeg håper er championer og veteraner, så vi har mindre konkurranse i åpen klasse ;) 

35 hunder før voksne lapper, så da er vel jeg nummer 10. Tusen takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora skal inn som nummer 63, så en del championer og veteraner ja.

Jeg skulle egentlig ha gledet meg veldig, men så viser det seg at jeg har GLEMT å melde på Jäger :( Eller, jeg er 100% sikker på at jeg gjorde det, jeg husker tidspunktet på dagen og alt, men noe galt må ha skjedd underveis, for han er ikke påmeldt og jeg finner heller ingen bekreftelsesmail på at han er det :( Jeg hadde gledet meg til å stille han for den dommeren, så det er skikkelig kjipt. Særlig fordi det går utover Toril også, som også hadde gledet seg veldig. 

Også gruer jeg meg til å dra alene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Monab88 skrev:

Nora skal inn som nummer 63, så en del championer og veteraner ja.

Jeg skulle egentlig ha gledet meg veldig, men så viser det seg at jeg har GLEMT å melde på Jäger :( Eller, jeg er 100% sikker på at jeg gjorde det, jeg husker tidspunktet på dagen og alt, men noe galt må ha skjedd underveis, for han er ikke påmeldt og jeg finner heller ingen bekreftelsesmail på at han er det :( Jeg hadde gledet meg til å stille han for den dommeren, så det er skikkelig kjipt. Særlig fordi det går utover Toril også, som også hadde gledet seg veldig. 

Også gruer jeg meg til å dra alene :(

Det er minst 20 tisper, når jeg ser på startnummeret til junioren. Det er ni hunder mellom henne og Foenix. Jeg antar ikke alle de er i unghund, selv om det ville vært beleilig for meg :D
Så surt at det har blitt strul! Har du sjekket nettbanken om det er trukket der, for å dobbeltsjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var at ei venninne skulle stille Zack på sitt første valpeshow der, men siden NKK brukte lang tid på å omregistrere han (og hun fikk absolutt ikke melde på han ureg ifølge vedkommende hos NKK som hun snakket med) blir debuten utsatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 Siberian valper, 9 voksne. Langt flere enn det pleier å være i Kongsberg. Vet hvem de fleste hundene er. Regner med å bli BIM valp (andre er en hann). Og vet hvem de aller fleste voksne er, så blir nok ikke noe cert på jr vofsa mi. Men jeg stiller mest fordi jeg har lyst til å stille for dommeren og hadde aldri noen planer om "storeslem". Har ikke engang meldt på han som vinner mest av mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg stilte tre hunder i to ringer, og har ikke merket noe på noen.

I den ene ringen måtte jeg dog vise tennene på hundene selv, fordi dommer hadde fått beskjed om ikke å ta i munnen på hundene. Det hjelper jo mye, når hunden logrer fra halsbåndet og bakover, og slikker på dommers hender når h*n kjenner på hodet og kroppen :P

Men nå er det vel alltid noen som har fått noe etter å ha vært på en innendørsutstilling. Jeg anser meg som en rimelig aktiv utstiller, og kan huske en eneste gang jeg har fått med meg noe hjem - om jeg fikk det der, jeg kan jo like godt ha plukket det opp på tur eller trening i hundeklubben, det er umulig å si nøyaktig hvor og når en hund blir smittet om den har et aktivt sosialt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...