Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på klipp av hund


Arielle
 Share

Recommended Posts

Hei. 

Jeg driver med klipp av hund og har bare til nå drevet på hobbybasis siden det er vanskelig å få noen til å klippe her i nærheten. Nå tenkte jeg å utvide litt å få meg et lokale til både klipp og butikk men lurer litt på hva som er normale priser. Hva betaler du for klipp? Type klipp, størrelse på hund og hva er inkludert(kloklipp, vask osv)? Hvordan er hunden i pelsen når du leverer den? Mye floker el? Er ingen hemmelighet at jeg får MYE hunder som er så tovete at det er som å klippe en sau så pleier folk ta ekstra når hunden kommer med masse floker og tover? Hvor lang tid bruker de ca fra du leverer hunden til du henter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt du bør ta ekstra pris for ekstra floker, ekstra vrangvilje og ekstra tidsbruk. En skjennepreken til eierene til de verste flokehundene bør være inkludert i prisen. Pris må du nesten regne på ut i fra kostnader, utgifter og lønninger og skatt. Du skal jo ikke tape på dette. 

Lykke til med oppstart! :):)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristiin skrev:

Betaler 800,- 

Stor hund, riesen klipp, de bruker ca 2,5 time. (hun har ikke floker, men samme pris om det hadde vært floker)

De børster, grovklipper, vasker, føner, finklipper og klipper klør. :) 

Det hørtes lite ut. Er det svart da eller? 800 kroner for 2,5 time er ikke mye å leke butikk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt per time for spesielt nye kunder, da jeg ikke kan vite noe om pelsens tilstand eller hundens håndterbarhet på forhånd, og det ER mye ekstra belastning dersom hunden ikke er vant til å bli håndtert/stå på bord/fønet osv. Noen ganger behøver man tom. være to personer for at det skal skåne både hunden og den som steller den. Faste kunder vet jeg sånn ca. hvor landet ligger og hvor lang tid jeg vil bruke, og da kan jeg godt gi de en fastpris på forhånd. Har jeg da tid til overs ifht hva de bestilte og hva de betaler legger jeg gjerne i litt ekstraservice som f.eks. ørerens, poteklipp selv om de bare har bestilt vask osv. I forhold til profesjonelle salonger (jeg har bare enkelte kunder etter behov på hotellet og noen få utenom), synes jeg vi har lagt oss ganske lavt i pris med 350 kr. timen, og da deler vi opp i halvtimer etter første time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan det kan være lønnsomt med 350 kroner timen når husleie, utgifter og lønn og 25%moms skal betales. Da er det smuler igjen. Hvordan får dere det til å gå rundt? Tar dere flere hunder i timen da eller foregår det noe sosial dumping med lavlønte utenlandske arbeidere? Jeg er vandt med at det opereres med det dobbelte av det dere oppgir her og alikevel er ikke det til å bli rik av liksom. 


Norske tjenester koster når det også skal dekke norske lønninger og norske husleier +++++. 

Vi opplever iblant at folk klager over prisen, men det er gjerne de som har vært og fått jobben gjort svart tidligere. Det synes jeg ikke noe om at useriøse aktører presser prisene og fremstiller de som driver profesjonelt som overprisa. Heldigvis har vi også nok av kunder som betaler det det koster fordi de vet at dette er et normalt prisnivå (sammenlikn feks med frisører, håndtverkere etc. Timespris ligger nesten alltid 1000 kroner, ikke uten grunn).

La meg bare presisere at jeg ikke mener noen her er useriøse, jeg vet at man kan drive på hobbybasis, men trådstarter spør om pris i forbindelse med oppstart av virksomhet, og det er det jeg diskuterer i forhold til.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 1200 kr for utstillingsklipp på salong for 2 år siden, mener jeg det var. Da var bikkja bada, blåst og børsta ved levering, så det var bare klippen igjen. Vi fikk førpris, heldigvis for oss, for stakkars dama holdt på i 4 timer! Det var både fordi det var lenge siden sist Leah ble klippet (tror det var 4 mnd), og fordi hun aldri hadde klippet (eller sett) Leah før, så hun måtte finne linjene og prøve å klippe frem den pene puddelen under der - klipping er ikke bare klipping. I hvert fall ikke utstillingsklipp på puddel. 

Jeg hadde litt dårlig samvittighet, for det er mye jobb, og jeg tilbød meg å betale mer, siden dama åpenbart ikke visste hvor mye jobb hun tok på seg, men oppgitt pris var (heldigvis for oss) oppgitt pris. 

Men det er forskjell på en hundesalong som klipper utstillingsklipp og en hundesalong som bare klipper, jeg hadde ikke betalt 1200 kr for en såkalt sportsklipp. Det er ikke like mye jobb, og det kreves ikke samme erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare på pris da vi kun har gått til hundefrisør i Ungarn og det forståelig nok er mye billigere enn i Norge.

Jeg har ikke klipperase, men synes det har vært veldig greit å kunne ta de til frisøren for raking når de røyter. Spa-behandlingen har da inkludert: 

  • Raking av underull
  • Bad
  • Tørk
  • Mer raking
  • Kloklipp
  • Hun prøvde seg på å klippe vekk hår som stakk ut her og der en gang, men aldri igjen etter å ha blitt forklart at sånn gjør man ikke på disse rasene :P 

Jeg TRUR vi har gått på timebetaling hos de vi var hos oftest. 

Hos en annen jeg har brukt så var det priset ut ifra rase, da var hunder med polarpels de dyreste (noe jeg skjønner godt da det fort blir masse arbeid etter at vi har dratt med å fjerne pelsen som befinner seg OVER ALT). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt forskjellig her :) Til nå har jo dette vært en hobby og jeg har tatt inn minimalt med hunder. Det er mest små hunder jeg har tatt inn av typen maltesere, cotton og den størrelsen. Det er bare nedklipp og de fleste skal ha hundene så korte at det er greit å bruke maskin på store deler av kroppen (type 1-1,5cm) men de blir jo klippet for hånd på bein, poter, ansikt, kloklipp. Jeg har ingen mulighet for vask per dags dato men det ligger i planen hvis jeg tar sjangsen og utvidere og faktisk reklamerer litt for at jeg gjør dette. Det er heller ingen hemmelighet at 90% av de jeg får til klipp er hunder som eieren verken klipper klør, poter eller noen ting mellom klippetimene. Enkelte kommer kun hver 6mnd også og når de nesten ikke ser en børste heller mellom klippingene så er det ikke flokefritt! Jeg har tatt 500kr fra jeg startet til dags dato. Jeg har den siste tiden gitt beskjed om at hunder som kommer full i floker og tover vil få et tilegg på 300kr. Litt floker som bak ørene ol. tenker jeg på som ok men når hele undersiden er ørene er en stor tove, det er floker og tover på hele lårene, i rumpa, under mage og bryst daaaa blir jeg sint på hundens veiene rett og slett og det tar ikke bare ekstra tid for meg men det er direkte vondt for hunden også så derfor har jeg lagt på prisen hvis de kommer sånn for å håpe at de tar seg sammen og enten kommer oftere med hundene eller at de faktisk begynner å stelle pelsen litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for kvalitet fremfor kvantitet.  Og bruker ofte opp til tre timer pr hund (ja, jeg stellet MANGE vanskelige hunder) fordi jeg vil levere et pent resultat. Det har endt med 1000,- for liten hund, 1450,- for mellomstor-stor, og 1900,- for gigant (en nuffe som skal greies, klippes, vaskes, fønes og løftes fra stellebord til badekar er vanvittig mye jobb når ikke noe forarbeid er gjort og hunden skal ha "litt" pels igjen). Alt inkluderer, bad, føn, kloklipp, ørerens, napping (ved napperase), napping av ører om nødvendig og ørevask. Jeg mener at såpass må man ta med tanke på slitasje av utstyr, strøm, tunge - virkelig tunge - løft, bikkjer som driter, pisser, tømmer analkjertlene så det treffer deg steder du virkelig ikke ønsker å bli truffet og ikke minst vrir seg ut av munnkurv og det hele, skraper deg opp og klarer å bite så blodet spruter. Ja jeg er ganske forsiktig og har håndtert noen tusen hunder, men å være hundefrisør tror jeg aldri vil bli noen dans på roser. For alle har jo "verdens snilleste hund". Kanskje med bare et par "småfloker".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...