Gå til innhold
Hundesonen.no

Stadige urinveisinfeksjoner


Eska
 Share

Recommended Posts

Er det noe som påvirker sjansene en hund har for å pådra seg urinveisinfeksjon? Lewis har nå sin tredje (kanskje fjerde, jeg husker ikke helt) UVI på under to år, og jeg er bekymret for at det ligger noe bak selv om jeg ikke vet hva det skulle være (skal ta det opp med vet når vi skal tilbake for sjekk). Det kan da ikke være normalt å få betennelser hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå er jo ikke jeg noen ekspert. Men tenkte på hormoner kan dem tulle til dette? Ellers så skal tranebær være mykgjørende på urinrøret, hvis det er det som gir grobunnen for bakterien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han gått på antibiotika hver gang? Jeg ville fått sjekket om han kan ha noen problemer med nyrene.

Ellers er det et middel som er ti ganger mer effektivt enn tranebær som jeg anbefaler deg å prøve, og det er ekstrakt fra tørkede melbærblader. Det hjalp en av valpene mine fra forrige kull. 

Les mer her. 
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arct_uva.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg noen ekspert. Men tenkte på hormoner kan dem tulle til dette? Ellers så skal tranebær være mykgjørende på urinrøret, hvis det er det som gir grobunnen for bakterien. 

Med den flaksen vi har hatt hittil hadde det ikke forundret meg om det skulle være noe hormonelt.

Har han gått på antibiotika hver gang? Jeg ville fått sjekket om han kan ha noen problemer med nyrene.

Ellers er det et middel som er ti ganger mer effektivt enn tranebær som jeg anbefaler deg å prøve, og det er ekstrakt fra tørkede melbærblader. Det hjalp en av valpene mine fra forrige kull. 

Les mer her. 
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arct_uva.htm

Ja, antibiotika hver gang, ti dager hver kur. Til sammen er han oppe i snart ti antibiotikakurer med urinveisinfeksjonene + en lungebetennelse som ikke ville gi seg (og vi fikk først feil type antibiotika som ikke tok knekken på bakteriene). Skal tilbake til vet i løpet av uka så skal høre med nyrene, men har allerede avlivet en hund med nyreproblemer så hadde håpet det ikke skulle være noe sånt... det ble tatt ultralyd sist, blære: "liten, mulig lett ujevn innside vegg" og nyrene uten anmerkning, men det er ett år siden.

Skal sjekke det ut, takk for tips.

Endret av Eska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...