Gå til innhold
Hundesonen.no

Suzuki Liana - hundebil


Recommended Posts

Hei!

(bare flytt tråden om jeg har skrevet i feil forum). 

Men er det noen her som har eller kjenner til Suzuki Liana? Jeg trenger en bil med 4x4 og plass til hunden i bagasjerommet. Har en langhåret collie. Ser ikke for meg at jeg får et Variocage Bur inn i bagasjerommet men kanskje det blir plass til hunden hvis jeg kjøper variogate (kræsjtestet sikkerhetsgrind) for å ha i bilen. 

Bor langt unna bilselger så får ikke dratt å sedd på den før evt kjøp. 

Det er en 2003 modell 1,6 motor den jeg vurderer.

Link til biltest: http://broom.eonbit.com/underholdning/broom/suzuki/liana/2001-2009/293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2001 Liana som besteforeldrene mine kjøpte ny, og deretter hadde pappa den før jeg fikk den. Da var den bare kjørt 100 000km så den er ganske velholdt.

Du får fint plass til en collie der uten bur, vi har det minste buret fra Retreq og det får akkurat plass. Det er ikke så stort bagasjerom. Jeg kan kanskje ta et bilde i morgen hvis jeg husker det.

Bilen er ganske dau å kjøre, og veldig lett i vekt (du merker sidevind ganske godt i høy hastighet). Eksempelvis hvis det er slakk oppoverbakke ut på E18 så er jeg sjanseløs på å nå fartsgrensa før akselerasjonsfeltet er slutt :P . Ellers er det jo sjelden jeg trenger å råkjøre når jeg har hund baki da. Det ER en gamlisbil, hehe..

Jeg syns den er grei å kjøre et stykke med, men jeg er ikke sånn som har tenkt spesielt over "vonde" bilseter i mitt liv (mens samboeren min ikke syns den er god å kjøre langt i). Baksetet er veldig rett i ryggen og ikke så behagelig å sitte i lenge (sitat mamma "du må svelge et spett før du skal sitte der"). Det er jo en ganske plastikkfirehjulstrekker sammenlignet med f. eks Subaru, men den duger for meg :) . 
Den bruker ekstremt lite bensin! Mange pluss for det!

Jeg har hatt Caddy som hundebil tidligere og syns at Lianaen er mye mer anvendelig, fint med fem seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende info!!

dette blir evt bil nr 2 så vi har en større bil til bruk på lengre turer og sånn. 

 

Hvis du kunne tatt et bilde av bagasjerommet med hunden din inni så hadde det vær supert! Litt lettere å se hvor stort det er når man har en hund (eller gjenstand) inni.

blir mer fancy og dyrere bil senere en gang men inntil videre tror jeg ikke Suzuki er så dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...