Gå til innhold
Hundesonen.no

Ryggsekk/bæreveske og valp?


Pixie
 Share

Recommended Posts

Er det noen av dere som har brukt noe særlig bæreveske eller ryggsekk mens dere hadde valp? Jeg er mye alene på dagtid og har ikke bil, og trenger å kunne ha med meg valpen overalt. Det er også et stykke å gå for å komme til skog valpen kan snuse rundt i (har parkområde rett ved huset dog). Det hadde vært innmari praktisk å kunne ta med seg valpen og la ham hvile litt i sekken innimellom mens jeg bare går dit jeg skal! Ryggsekk er å foretrekke pga skulderplager, merket at det fort ble tungt å gå og bære ham på armen. Har dere brukt en vanlig ryggsekk med et pledd i, eller hunderyggsekk kjøpt på dyrebutikk? Eller er det bare unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kommer ann på mentaliteten til valpen. En gang i forige århundre brukte jeg en sekk med meis og en genser det luktet meg i. Da tok jeg til og med valpen med på sykkel og han lå rolig oppi. Da vi kom fram la jeg sekken ned på ryggen så han fikk en hule å sove i eller turne rundt i 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både sideveske og ryggsekk til den valpen jeg har nå. Sideveske når hun var liten og ikke veide all verden, ryggsekk nå som hun faktisk veier 17-18 kilo. 

Det har fungert over all forventning, og hun har vært med på toppturer og vanlige skogsturer i sekken. Ryggsekkoppholdet ble litt lenger enn planlagt da hun skadet seg og ikke kunne gå lange turer. 

Jeg har en helt vanlig tursekk fra Bergans (usikker på modell, den er sikkert 20 år gammel). La et pledd i bunnen og lot hodet stikke opp av sekken. Hun er 5 mnd så har ikke sovet i den sekken, men hun sitter og følger med på det som skjer, helt stille og rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...