Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som slåss


SandyEyeCandy
 Share

Hunder som slåss  

73 stemmer

  1. 1. Dere som har flere hunder: Har hundene dine slåss noengang?

    • Ja
      26
    • De krangler, men uten alvor
      28
    • Nei
      19
  2. 2. Hvor ofte?

    • Flere ganger i året
      11
    • Flere ganger i måneden
      7
    • Flere ganger i uka
      4
    • Et par-tre ganger i løpet av hundeholdet
      31
    • Har bare skjedd en gang
      1
    • Har aldri skjedd
      19
  3. 3. Har hundene blitt skadd?

    • Ja, småsår
      10
    • Ja, måtte til veterinær for behandling
      5
    • Ja, måtte avlive
      1
    • Har aldri slåss
      12
    • Nei
      47


Recommended Posts

Huff, nå fikk jeg litt vondt inni meg, for selv om vi ikke har det så mye så kjenner jeg selv at jeg gidder ikke en ikkefungerende flokk en gang til. Så når en blir borte her så kommer jeg til å være dritstreng på hva som får komme i hus videre. Jeg orker bare ikke... Selv om mine kan gå sammen trange plasser osv. Skjønner lettelsen din godt. 

Jeg kan love deg at jeg aldri mer skal ha det slik, ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette var en god idè synes jeg   Og jeg skjønner godt den følelsen av å bli skuffet og føle man har gjort noe feil. Jeg har ikke hatt to hunder samtidig, og det er heller ikke ofte jeg har opplevd at

Mine to eldste tisper hadde skikkelig alvorlige konflikter for mange år siden da den ene var rundt 2 og den andre var 5. Der og da virket det som at det skjedde "helt ut av det blå" hver gang. Det va

De jeg har nå har vært i et par sammenstøt. Men det er mest lyd og bryting, og har aldri blitt noen skader ut av det. Har alltid handlet om ressurser, og alltid kunne vært forhindret (tar de på min eg

Jo, forresten, hadde jo to jevngamle dogotisper en tid. Begge med ganske sterke meninger om maten sin. DET smalt jo jevnt, kan man si.... Men det var liksom ikke et problem, for begge gav seg på tilsnakk, og de var like gode venner etterpå. Sånn er det ikke når dachser ryker, da er det krig liksom :P

Og så haket jeg litt feil på pollen, med vilje. For det er jo ikke vanlig at det blir mer enn småsår. De siste åra knapt nok det. Men jo, vi har også avlivet hund etter kamp. Å fly på to som tar igjen sammen, er ikke lurt når det ikke er folk hjemme (nei, det var et uhell at de kom sammen i det hele tatt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forresten, hadde jo to jevngamle dogotisper en tid. Begge med ganske sterke meninger om maten sin. DET smalt jo jevnt, kan man si.... Men det var liksom ikke et problem, for begge gav seg på tilsnakk, og de var like gode venner etterpå. Sånn er det ikke når dachser ryker, da er det krig liksom [emoji14]

Og så haket jeg litt feil på pollen, med vilje. For det er jo ikke vanlig at det blir mer enn småsår. De siste åra knapt nok det. Men jo, vi har også avlivet hund etter kamp. Å fly på to som tar igjen sammen, er ikke lurt når det ikke er folk hjemme (nei, det var et uhell at de kom sammen i det hele tatt) 

Og det var vel søstera til han min som laget bråk i leiren her innimellom.. Hvis jeg ikke tar helt feil...? :P

Men han var jo så søt at han smalt på rottisen en gang.. Hun lå og sov under stuebordet, han i en stol, han hopper ned på gulvet og går rett i angrep :P hun svara ikke, dreit i hele han, og da mente han at da var de bestevenner :lol: hun syntes aldri at han var helt god, men de levde sammen i fred og harmoni lenge :lol:

Manglet dog bitte litt sosiale antenner kan man si :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og det var vel søstera til han min som laget bråk i leiren her innimellom.. Hvis jeg ikke tar helt feil...? :P

 

Men han var jo så søt at han smalt på rottisen en gang.. Hun lå og sov under stuebordet, han i en stol, han hopper ned på gulvet og går rett i angrep :P hun svara ikke, dreit i hele han, og da mente han at da var de bestevenner :lol: hun syntes aldri at han var helt god, men de levde sammen i fred og harmoni lenge :lol:

 

Manglet dog bitte litt sosiale antenner kan man si :lol:

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jupp, hun gikk på en smell, kan man si...

Det er en greie med raseforskjeller, altså. Korthår lever i en litt annen verden enn strihår... Men den der var ekstrem. Hun vihar nå er egentlig supergrei. Men har også greid å gå i "makuleringsmaskinen". Å umotivert fly på en unghund når 7 andre ser hvem som starter bråket er dumt :P Det gikk bra, for jeg fikk plukket vekk en og en. Men korthåren var hullete, ja... I ettertid går hun egentlig fint med alle andre, men aldri i samlet flokk og uten administrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, hun gikk på en smell, kan man si...

Det er en greie med raseforskjeller, altså. Korthår lever i en litt annen verden enn strihår... Men den der var ekstrem. Hun vihar nå er egentlig supergrei. Men har også greid å gå i "makuleringsmaskinen". Å umotivert fly på en unghund når 7 andre ser hvem som starter bråket er dumt [emoji14] Det gikk bra, for jeg fikk plukket vekk en og en. Men korthåren var hullete, ja... I ettertid går hun egentlig fint med alle andre, men aldri i samlet flokk og uten administrasjon...

Jeg må innrømme at det sitter langt inn å skaffe seg nytt ovnsrør etter herremannen jeg hadde.. Enda lengre inn en korthår :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av mine har røket sammen to ganger i løpet av siste årene. Begge ganger over en ressurs som uforvarende havna mellom dem (mat, leke). Vi måtte være to voksne for å skille dem da de braka sammen for ingen ville gi seg og de hang fast i hverandre. Ingen synlige skader, og de har levd sammen før -mellom og etter sammenstøtene - som bestevenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må innrømme at det sitter langt inn å skaffe seg nytt ovnsrør etter herremannen jeg hadde.. Enda lengre inn en korthår :lol:

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

De ække sånn, altså :innocent:

 

Jeg bruker å si at det går seks strihår på en korthår. Jaggu, det er akkurat det vi har..Fra og med i morgen, når yngste korthår flytter :P

Endret av Pringlen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt to egne hunder på samme tid i ett år tid. De røk aldri sammen, Bonnie lot Keo slippe unna med det meste, hun gav han én advarsel som jeg kan huske, valpen på 15kg fikk raptus og hoppa på 11kg Bonnie i sofaen mens hun lå på fanget mitt. I og med ressursforsvaret hennes, så er jeg ytterst glad for at hun aldri dro dette fram for Keo, Keo kunne gjøre hva han ville med oss, henne og hennes.

Kanskje jeg heller skulle svare for de to som faktisk har skremt meg, min pluss familiens hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mine har sloss et par ganger. Da gjerne om mat eller leker. Jatzy har et sterkt ressursforsvar, og Yoshi er tøffere i nepa en hva han har godt av. Nå som de kjenner hverandre veldig godt, så løser de gjerne konflikter med språk som et blikk, hale, bust, osv, alt etter hva de er uenige om.

 

Jeg tenker at hunder er dyr, og dyr sloss innimellom..

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...