MiO Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/hunden-som-drepte-katten-opus-skal-avlives/3423138377.html"Katten Opus ble drept av en løs hund da den gikk i hagen. Nå har politiet vedtatt at hunden skal avlives." Siter
Minutt Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 Eier har to hunder, står det - hunden/hundene har forårsaket to døde katter (en som døde momentant, en som måtte avlives etter at de bet av beinet på den), samt skadet en annen hund.Da jeg først leste saken var det ikke mye info om hundehold eller historie. Da syns jeg det var drøyt å skulle avlive en hund som hadde skadet/drept en katt (jeg har selv katt) ved det jeg tenkte var uhell, fordi båndet røk. Jeg har selv opplevd at båndet har røket, uten at det medførte noe.Nå vet jeg ikke om artikkelen medfører sannhet, men om det gjør det: eier og de eier lot ta hånd om hunden da hunden angrep var berusede, hunden var tynn og bar preg av arr og sår i kroppen, hunden/hundene har angrepet minst 3 ganger, hvor av 2 dødelige utfall.... Vel, jeg er absolutt ikke for å avlive hunder, men her er det kanskje det beste for alle parter. Omplassere denne huskyen - 4 år gammel - bitt kanskje 3 ganger? Hm... Siter
Wilhelmina Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 Jøss, det var da voldsomt, var min første tanke. Helt til jeg leste artikkelen. Tror nok det er en riktig avgjørelse å avlive den hunden ja. Siter
Potemamma Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 Jeg håper virkelig at eieren får en straff. Bra at eiere til katten klaget på vedtaket. Er ikke tilhenger av avlivning selv, men har en liten hund på 6 kg og det frister lite å få hunden som nabo, eller at noen andre skal få det... Siter
Recommended Posts