MonicaT Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Sonen vet alt så jeg prøver her Et familemedlem er blitt pensjonist og har ingen venner rundt seg og dagene begynner å bli lange og kjedelig. Hører flere sier at det finnes aktiviteter for eldre, men hvor finner jeg de? Hvem kan jeg kontakte og hva kan jeg evt søke på? Bussturer til Sverige,hvordan kan jeg finne mer info om dette. Alt av info tas i mot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Sonen vet alt så jeg prøver her Et familemedlem er blitt pensjonist og har ingen venner rundt seg og dagene begynner å bli lange og kjedelig. Hører flere sier at det finnes aktiviteter for eldre, men hvor finner jeg de? Hvem kan jeg kontakte og hva kan jeg evt søke på? Bussturer til Sverige,hvordan kan jeg finne mer info om dette. Alt av info tas i mot. Sjekk om det er en Frivillighetssentral i nærheten av der vedkommende bor. Her i kommunen er det det og de arrangerer treff og turer for blant annet eldre 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Jeg anbefaler også frivillighetssentral. Vedkommende har sikkert egenskaper og erfaring som kan komme til nytte for andre. Sjekk også om det er turgruppe i nærområdet eller kommunen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Det finnes jo slike pensjonistgrupper.. Ellers har man Seniordans osv.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 3. September 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Men hvor finner jeg senior danse, turgrupper etc? Hvor og hva søker jeg på. Har prøvd serniordans+stedsnavn og ikke noe kommer opp. Er det på kommune sider eller noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Har du sjekket om det er firvillighetsentral der? Om det er det har nok de veldig god oversikt over ulike tilbud i kommunen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Her i kommunen har også eldresneteret aktiviteter og treff for alle eldre i kommunen, ikke bare de som bor der. Vil også tro de har oversikt iver andre tilbud til eldre, så hør ned eldresenteret der vedkommende bor også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 3. September 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 De har en frivillighetssentral så da skla jeg sjekke videre med de 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Men hvor finner jeg senior danse, turgrupper etc? Hvor og hva søker jeg på. Har prøvd serniordans+stedsnavn og ikke noe kommer opp. Er det på kommune sider eller noe annet? Prøv å Google pensjonistforeningen og evt stedsnavn Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 DNT har senior turgruppe her, kanskje der du bor også? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Frivillighetssentralen. Her har vi bode seniordans, teater og turgruppe. I tillegg er det mulig å etterlyse spesielle ønsker, jeg skal f.eks. treffe en dame neste uke som vil komme seg mer ut men som ikke vil gå alene. Andre ting som ringes inn er ønske om litt selskap til kaffen, spille spill, gå på shopping, bare prate litt og være sosial. Der jeg kommer fra er tilbudet eldretrim og strikkekafe. I tillegg finnes det en forening, "Aktive eldre" eller noe sånt. Husker ikke navnet, men de har i alle fall arrangert turer rundt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Du kan jo prøve å spørre på den lokale kjøp- og salgsiden på fb også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Som flere her, den lokale frivillighetssentralen! Går også an å spørre ved det lokale sykehjemmet, ofte har de også litt oversikt. Samt kommunen, vi har eksempelvis fysak-avdeling i kommunen, de har endel for eldre også DNT kan være kjekt å høre med og. Men vil tippe kommune/frivillighetssentral/sykehjem har oversikt over hva som finnes, også kan man ta det videre derfra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siljesen Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 her jeg bor har de en pensjonistforening som møtes en gang i måneden for et lite seminar/forelesning med lunch, kake og kaffe etterpå. Det er og gratis fredagskonserter i kulturhuset (klassiske) der mange møtes. Ville tatt kontakt med frivillighetssentralen og kommunen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 3. September 2015 Rapporter Share Skrevet 3. September 2015 Sjekk frivillig sentral. Der er det forskjellige arrangement på de forskjellige stedene også kan personen hjelpe til med arrangement. pensjonist forening senijor gruppe i turlag eller turisforeningen er det jeg komme på nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts