Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spm ang redningsvest til hund


Recommended Posts

Jeg har nå Baltic sine flytevester til mine, men etter en skremmende opplevelse med pointerfrøkna så har jeg begynt å tenke litt på å ha en annen vest til henne. Føler Baltic sin kanskje blir litt feil til henne, siden ho er litt tyngre enn dem andre.

Har titta litt på non stop sin, og ser ut som om den har bedre støtte rundt halsen og slikt. Men så lurer jeg på disse størrelsene da.

Størrelse 4 - 5- 25kg - rygglengde 30cm

Størrelse 5 - 10-35kg - rygg 36cm

Størrelse 6 - 10-45kg - rygg 42cm

Størrelse 7 - 15-44kg - rygg 50cm

Størrelse 8 - 50kg + - rygg 58cm

Mange er jo ganske like sånn vektmessig, jeg tror ho vil lande på sånn mellom 20-30kg et sted som voksen. Hvem tenker dere jeg burde ta til henne da? Er det gunstig å ta en som tåler mye vekt, eller blir det for dumt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags skremmende opplevelse? Og hvilken av baltic sine har du? De har jo både billige og dyre modeller. Jeg tenker at om uhellet er ute og hunden blir bevisstløs finnes det ikke en eneste flytevest til hund som faktisk vil redde hunden med å holde hodet over vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags skremmende opplevelse? Og hvilken av baltic sine har du? De har jo både billige og dyre modeller. Jeg tenker at om uhellet er ute og hunden blir bevisstløs finnes det ikke en eneste flytevest til hund som faktisk vil redde hunden med å holde hodet over vannet...

http://cdon.no/klaer/baltic/baltic-hundvast-mascot-p27365985-3827512 denne

Nei, altså var ikke redningsvesten sin skyld dette her, ho var uten da det skjedde. Men etterpå satte jeg på baltic, og jeg syns bare ikke ho ligger helt stabilt på vannet med den liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Teserere sier. Flytevester til hund har ikke samme formål som til mennesker. De skal holde hunden flytende that`s it, og det er jeg ganske sikker på at Baltic sin gjør.

jeg føler den ligger bedre på whippetene, som jo er av lettere typer da. Men føler de flyter mye bedre rett og slett :)

Hvor lang er hun i ryggen? :-) jeg tenker str 6 egentlig, men ville dratt å prøvd den på hunden.

Ho er ca 50cm i ryggen nå. Men er det rygglengden det går mest på? :) Tenkte å dra å prøve, men tenkte det er greit å ha en like pekepinn på hva som gjelder når ho går innenfor i de fleste vektklassene der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne til den ene boxeren min: http://www.hooks.no/produktsida/flytevest-aqua/57005/56399/

Jeg har største størrelsen som er beregnet på 50 kg +. Syns ikke størrelsene på redningsvester stemmes.

På et par av de andre hundene har jeg baltic. De fungerer greit de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...