Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil ikke komme inn!


oele
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dansk-svensk gårdshund valp på 5 mnd. Når vi kommer hjem etter en tur nekter han ofte å komme inn gjennom inngangsdøren, må ofte dra han inn med makt. Hvis jeg lokker med en godbit lenge kommer han som regel inn. Har trent mye på innkalling ute, det går ganske bra. Men å kallen inn når jeg er inne og han er ute vegrer han seg som sagt for å komme.

Har noen noen tips om hva jeg bør gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare hadde dratt ham med meg inn uten å gjøre noen greie utav det. På med båndet, intet valg, du bare går og driter i om han lager ståk. Når du lokker med godbit osv og "kjøper" ham inn tenker jeg at du forsterker det.

Sånn funker i allefall min egen hund. Hvis han syns noe er ekkelt og jeg drar fram en godbit og begynner å rope kom, trekker han seg hvertfall unna. Det må jo være en grunn til at man får godbit for å gjøre det, det må være noe ekkelt...

Og er det bare en tullegreie han har lagt seg til trenger han ikke få fortsette med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke no kult å gå inn! :) Jeg tvingte mine med meg, og ga dem godbit når de først var inne på kjøkkenet (må da gjennom to ganger, og en dør). Nå løper de inn, for de vet/tror det lønner seg :)

Jeg har gjort akkurat det samme :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også alltid godbit på kjøkkenet etter tur. Det startet ved at jeg begynte å gi da hun var liten valp, for hun var jo så flink på tur! Jeg følte meg alltid så bra når vi kom inn, siden vi hadde det så fint ute sammen. Og når matmor er glad, så drypper det på hunden. Det endte med at jeg ikke klarte å slutte, for hun ble jo lært opp til at etter tur var det godbit å hente. Synes det er helt greit, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 5 mnd. og et matvrak, så jeg sier bare skal du ha mat eller noe godt så kommer han som oftest. Hvis han blir stående igjen ute og ser på meg og ikke rører seg når jeg sier kom. Går jeg tilbake og er sint i stemmen, stopper og kaller igjen med lys stemme og da kommer han. Han er også vant med å få godbit når han kommer inn på kjøkkenet, så han er ikke så vanskelig å få inn :) Lykke til med din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...