Gå til innhold
Hundesonen.no

Bryllup - forlover - what to do, what to don't?


Raksha
 Share

Recommended Posts

Jeg er litt himmelfallen enda, men ble nettopp spurt om å være forlover i min beste venninnes bryllup.

Det eneste som er klart er at det ikke skal være en kirkelig vielse. Det meste annet er åpent.

Så jeg trenger tips, råd, advarsler osv. Hvor starter man? :lol:

Talen er allerede i full gang i hodet mitt, så satser på at en tale blir godkjent. :lol: Men det er jo så mye mer, og jeg har aldri satt mine bein i et bryllup. Aner strengt tatt ikke hva en forlover gjør engang.

Hjelp meg? :D:blissysmile:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du arrangerer utdrikkingslag, du er der når bruden skal vies for å si at du er forlover (færre oppgaver i borgerlig vielse enn i kirken), du holder tale i bryllupet - du er go-to-woman om bruden trenger noe i perioden frem til bryllupet, gjennom bryllupet og til bryllupet er over. Ikke mer enn det ;) Lykke til!

Hva du skal gjøre og hva du absolutt ikke skal gjøre - spørs veldig på bruden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært forlover 2 ganger.

Heldigvis har begge brudene syntes utdrikningslag var noe tull så det slapp jeg.

Talene er "verst". På forhånd.

Selve talen går jo fort forsåvidt, så kan du puste ut og nyte resten av kvelden.

Det ene var et stort kirkelig bryllup hvor begge sider var velstående og den ene var engelsk så jeg måte holde engelsk tale ( noe som ble mye verre når brudgommen - som var engelsk foredragsholder - holdt talen først ), det andre var borgerlig og veldig lite.

Men begge var uformelle på hver sin måte og jeg tror det viktigste man kan gjøre er å slappe av og la bruden stå i sentrum :) Hun er sannsynligvis langt mer nervøs enn deg, og alt blir forklart veldig enkelt.

Umulig å føkke opp nesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D Jeg bare gleder meg, syns det er kjempestas, men vil veldig gjerne gjøre mitt for at hun skal få en fantastisk dag. Være mer eller mindre usynlig "go to woman" er mitt naturtalent, så det skal gå bra. Tale går flott, vannfast maskara og kleenex er allerede notert :lol:

Avstand er en greie ja, men må jo få til å dra bortover noen turer og få vært med på litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp forlover i @Enits sitt bryllup.

Fikset utrdrikningslag, hjalp til så godt det lot seg gjøre med inspirasjon til pynt. Var med på prøvetime hos frisør, prøve brudekjoler, være der under tilpassning for brudekjole, sørge for at hun får en mest mulig avslappende dag på selve dagen. Være den som har ansvar for alle ting, sminke telefon, hårspray etc etc. Hjelpe brud på do om hun har en kjole hun trenger hjelp til. Hele tiden sørge for at hun har det hun trenger, og du er den bruden skal kunne gå til om det er noe. Eller svare på mest mulig spørsmål for bruden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Har du testa det ut? *fnis* 

Haha nei.. Jeg har ikke vært i så veldig mange bryllup.. 3-4 stk kanskje, der jeg var servitør i alle unntatt 1..

I det ene holdt bruden på å bli med meg hjem fra festen fordi valpingen hadde startet.. Der jeg var gjest, så trodde alle gjestene at jeg var sammen med min fulle svoger fordi jeg måtte sitte ved siden av han og jeg prøvde da å oppdra han slik at det kunne være et viss nivå på middagen :P

Bryllup pleier å være slitsomme greier for meg :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har å si i denne saken, still opp for bruden gjennom alle begivenheter. Det er stort å stå brud, så å prøve kjoler, prøve hårfristyrer, finne pynt osv er ofte viktig for bruden. Om det skulle være noe som tilsier at du ikke får vært med på alt, vær åpen om det. Ikke noe som er kjedeligere enn en forlover som er totalt uinteressert- (snakker IKKE om Wachita nå, hun var en engel :D Så glad for at jeg hadde henne <3 )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har å si i denne saken, still opp for bruden gjennom alle begivenheter. Det er stort å stå brud, så å prøve kjoler, prøve hårfristyrer, finne pynt osv er ofte viktig for bruden. Om det skulle være noe som tilsier at du ikke får vært med på alt, vær åpen om det. Ikke noe som er kjedeligere enn en forlover som er totalt uinteressert- (snakker IKKE om Wachita nå, hun var en engel :D Så glad for at jeg hadde henne <3 )

Jeg bor desverre langt unna, men skal gjøre mitt beste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt ann på personen også da ;) Det er jo ikke slik at alle som gifter seg automatisk elsker kjoler,hår og slikt. Vet om mange som har giftet seg i "hverdags" stas og hatt en fantastisk bryllups uansett. Og noen ønsker en forlover der som støtte og en god venn og dele dagen med uten det nødvendigvis ønskes at man er helt oppi alt. Du kjenner venninen din best :) Spør henne.. hva slags tanker og ønsker hun har :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den offisielle biten var vel at du skal skrive under på at du ikke vet at hun er gift fra før

Ellers kan det være lurt å diskutere med bruden hva hun ønsker. Være med til frisør før vielsen er fx veldig vanlig. Utdrikkingslag hvis hun vil ha det. Ellers gi en hjelpende hånd når det trengs.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, forloveren min har ingen andre oppgaver enn å skrive under papirene og bake gulrotkake :P Jeg vil ikke ha utdrikningslag, men jeg har sagt at om det skal være noe vil jeg heller dra på hyttetur med jentene i familien :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, forloveren min har ingen andre oppgaver enn å skrive under papirene og bake gulrotkake :P Jeg vil ikke ha utdrikningslag, men jeg har sagt at om det skal være noe vil jeg heller dra på hyttetur med jentene i familien :)

Når jeg var forlover stakk vi, søstrene og svigerinna til bruden på spa et par dager før bryllupet. Bading, noen behandlinger og god mat + selskap. Sjukt digg.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...