Pixie Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Hvordan frakter dere valpen når dere må ha den med i bil? Bur i bagasjerommet, bur i baksetet, bur på fanget ditt? Hvor gammel bør den være før man kan venne den til å sitte festet i sele? Løs i bil er ikke et alternativ. Det kan fort komme ganske mange teite spørsmål fra meg, men jeg prøver å finne svar på det meste her, på canis og via google først :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Våre har alltid vært i bur fra starten av. Tryggere enn sele. Har aldri vært noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Først hadde jeg sjekket om oppdretter har transportert valpene før i bur, eller overhode kjørt. Om oppdretter har det så slenger jeg de rett i buret uten å tenke noe særlig over det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 I begynnelsen hadde jeg henne i fremsetet med bilsele, etter noen uker satt jeg henne i bur i bagasjerommet. Det var mest for min egen del at hun var fremme for jeg hadde lettere seperasjonsangst i begynnelsen , hun var så søøøøt og fiiiiin. Edit: min satt også på fanget første turen hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Tenker du på når du henter valpen hjem, eller generelt? Da jeg hentet min hadde jeg han på fanget/på gulvet i passasjersetet, etter det i sele i baksetet da vi ikke hadde mulighet for bur. Å ha han i sele i baksetet gikk helt fint uten tilvenning. Om du har mulighet for bur i bagasjerommet er vel det det beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Koda satt på fanget da vi hentet ham, etter det har han sittet i bur. Har Variocage i bilen min, og et sammenleggbart sprinkelbur hvis vi skal på tur i bilen til mamma. Noen av bilene våre er for trange til å få inn et bur, så når vi bruker dem sitter han i sele.Foretrekker helt klart Variocagen. Der er han tryggest, og har det nok også mest behagelig. Å sitte i sele begrenser jo bevegelser og liggestillinger mye mer enn et bur gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Hadde valpis på fanget da vi henta ham hjem, men det var ikke lange kjøreturen. Ellers har vi hatt ham i bilbur i bagasjerommet helt fra han var bitteliten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Har hatt mine valper i bilbur i bagasjerommet fra jeg henter de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Når vi henter valp, sitter jeg i passasjersetet og har valpen i fotbrønnen foran. Så trener vi på å sitte i buret. korte korte bilturer i starten, målet er minst mulig grin og hyl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 1. August 2015 Rapporter Share Skrevet 1. August 2015 Har hatt mine i bur fra jeg hentet de. Enten i bagasjerommet, eller i setet ved siden av meg (kun første tur). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Th3a Skrevet 2. August 2015 Rapporter Share Skrevet 2. August 2015 Da min var valp fikk hun sitte på fanget i passasjersetet de første gangene, etter det satte vi henne i sele i baksetene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 2. August 2015 Rapporter Share Skrevet 2. August 2015 Siden jeg er hundeeier og sjafør så har det blitt å pute valpen i bur fra første tur av. Nå den seinere tiden har jeg vært så heldig å enten ha en hud til eller sønn har hatt en hund som har vært mye her og d har jeg lånt hans hund med meg på hentingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts