Red Merle Skrevet 29. Juli 2015 Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Jatzy har fått en mystisk klump i mellom tærne på ene fremlabben. Den klør, ikke, men hun får vondt når vi tar på den. Hun halter ikke. I går var vi hos veterinæren, og de ante ikke hva det kunne være. Det kunne være alt fra en vorte, til en infeksjon til en svulvst, så de satte henne på antibiotika, og er den ikke borte nåre kuren er ferdig, skal den nok fjernes kirurgisk siden hun har vondt i den. Noen som vet hva dette er? Furunkolose er liksom det jeg tenker, men det er ikke hovet mellom de andre tærne, og det er heller ingen blemmer. Siter
Guest lijenta Skrevet 29. Juli 2015 Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Nå tipper jeg men et sår eller etter en skaumann. Det er jo noe svart på toppen av hevelsen Siter
Red Merle Skrevet 29. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Nå tipper jeg men et sår eller etter en skaumann. Det er jo noe svart på toppen av hevelsen Det svarte er en sårskorpe, den pilla veterinæren av i går for å se om det var noe værke inni der som skulle ut. Det eneste som kom ut var frisk blod uten noe verk, selvom vi forsøkte å klemme litt på den for å se. Hun har fått Bravecto, om det er nevneverdig. Siter
Red Merle Skrevet 29. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Burde ikke hevelsen gi seg etter en dag om det er et vepsestikk? Siter
xxx12345 Skrevet 29. Juli 2015 Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Jeg sier ikke at det er det, men det er mulig for en hund å bare ha en furunkel også. Siter
Red Merle Skrevet 29. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Jeg sier ikke at det er det, men det er mulig for en hund å bare ha en furunkel også. Hva er furunkel ? En slik byll/blemme de får av Furunkolose? Siter
xxx12345 Skrevet 29. Juli 2015 Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Hva er furunkel ? En slik byll/blemme de får av Furunkolose? Ja. Siter
Red Merle Skrevet 29. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Ja. Aha, ja flere som sier det kan være furunokolose, antakeligvis skal vi inn til veterinær igjen på lørdag, så jeg kan jo nevne det igjen. Siter
Lola Pagola Skrevet 29. Juli 2015 Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Så vidt jeg har skjønt så kan en hund ha en furunkel uten at det trenger være furunkulose. Siter
Red Merle Skrevet 29. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Jeg håper nesten det bare er det! Jeg får helt panic av alt av kuler og abnormaliteter etter å ha hatt hund med kreft :icon_redface: Siter
Gjest Skrevet 29. Juli 2015 Rapporter Skrevet 29. Juli 2015 Stukket seg på noe, fått et lite fremmedlegeme inn i huden? Da gjør det vondt ved berøring. Siter
Tekopp Skrevet 30. Juli 2015 Rapporter Skrevet 30. Juli 2015 Sist jeg så hund med lignende, var det en godartet svulst. Ble fjernet 2 ganger, da den kom tilbake etter første forsøk. Han haltet ikke med svulsten i starten (men etterhvert, da den vokste). Siter
Malamuten Skrevet 30. Juli 2015 Rapporter Skrevet 30. Juli 2015 Synes ikke det ser ut som furunkulose, jeg tenker mer stikk fra veps e.l. eller stikk fra kvist eller noe. Evt en slags utvekst. Siter
Red Merle Skrevet 30. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juli 2015 Det ser helt likt ut i dag. Kan et stikk være hovent så lenge ?Sent fra min LG-D855 via Tapatalk Siter
Gjest Skrevet 30. Juli 2015 Rapporter Skrevet 30. Juli 2015 Det ser helt likt ut i dag. Kan et stikk være hovent så lenge ? Sent fra min LG-D855 via Tapatalk Hvis der sitter et fremmedlegeme i, så ja. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Red Merle Skrevet 30. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Juli 2015 Den der 'tappen' poppa i dag, og gulgrå gugge kom ut, som på en kvise. Selve klumpen er uforandret, ganske rød hud der. Siter
monica_n Skrevet 30. Juli 2015 Rapporter Skrevet 30. Juli 2015 Synes og det ser ut som ingrodd hår, får du presset det ut og renset ordentlig eller gjør det for vondt for henne? Siter
Recommended Posts