maysofie Skrevet 8. September 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 8. September 2015 Er det noen som faktisk har sendt dette inn til FCI? Eventuelt ble det gjort noe med de tidligere tilfellene? 1 Siter
*Marianne* Skrevet 8. September 2015 Rapporter Skrevet 8. September 2015 Oi. Dette er voksne mennesker, ikke sant? Det er det jeg stadig tenker og... De fleste norske ungdomsskoleelever er mer oppegående enn det der? Siter
Gjest Skrevet 8. September 2015 Rapporter Skrevet 8. September 2015 Her også... vil ikke stille for folk med den innstillingen der. Da stiller jeg heller for en som ikke liker bikkja men i alle fall ellers er en grei person å forholde seg til F..ck... Jeg tok bilde av den fyren og hans kompanjong i standen deres på torsdag. Altså - jeg tok bilde av dem FOR dem liksom... Jeg synes man faktisk skal oppfordre klubbene til å IKKe invitere disse idiotene til å dømme i Norge mer. De er jo hyppige gjester her, noen av dem, og det er penger å tjene for dem på dette. Å ikke bli invitert mer svir nok litt faktisk. WTF? Nå har jeg flere dommere på "nei lista" mi, eller de kommer vel kanskje ikke til å takke ja til å dømme i Norge noe mer? Siden vi er et så forferdelig land. Er det mulig å lage en tråd med "boikott disse dommerene" på grunnlag av det som er skrevet på facebook? Slik at folk blir mer OBS? Siter
Snøfrost Skrevet 8. September 2015 Rapporter Skrevet 8. September 2015 egentlig ikke, i følge utstillingsreglementet har man ikke lov til å offentlig henge ut noen dommer. Er det mulig å lage en tråd med "boikott disse dommerene" på grunnlag av det som er skrevet på facebook? Slik at folk blir mer OBS? Siter
Gjest Skrevet 8. September 2015 Rapporter Skrevet 8. September 2015 egentlig ikke, i følge utstillingsreglementet har man ikke lov til å offentlig henge ut noen dommer. La oss snu det da, "disse dommerne har offentlig uttalt seg om NKK"... det er ikke å henge ut noen. Siter
Siri Skrevet 8. September 2015 Rapporter Skrevet 8. September 2015 La oss snu det da, "disse dommerne har offentlig uttalt seg om NKK"... det er ikke å henge ut noen. Det burde være helt innafor, synes jeg Siter
Mumle Mu Skrevet 8. September 2015 Rapporter Skrevet 8. September 2015 Det burde være helt innafor, synes jeg Evnt. så kan man bare skrive at folk kan sjekke diskusjonen selv på fb i "Utstilling" gruppa på fb, der er det jo en del arrangører... 1 Siter
Guest Jonna Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 "And the plot thickens"Nå blir dommere utestengt fra å dømme pga de kanskje har sagt/muligens noe negativt om Kina. Siter
Teserere Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 "And the plot thickens"Nå blir dommere utestengt fra å dømme pga de kanskje har sagt/muligens noe negativt om Kina. KLIPPKLIPP Hvor har dette blitt publisert? Det virket litt arrangert på meg. Hvis det dog er sannheten blir jeg nok en gang sjokkert over mennesker. Siter
Guest Jonna Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 Hvor har dette blitt publisert? Det virket litt arrangert på meg. Hvis det dog er sannheten blir jeg nok en gang sjokkert over mennesker.Det er en Monique som driver legger ut en masse info og bilder. Annet virker nå troverdig som hun har lagt ut. Men sant/ikke sant det vet man jo aldri. Siter
Mari Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 Herregud. For et makkverk. Siter
xxx12345 Skrevet 21. September 2015 Rapporter Skrevet 21. September 2015 FCI ror som bare pokker http://web2.nkk.no/no/nyheter/NKKs+oppfordring+står+ved+lag.b7C_wlzUX3.ipsJeg spurte NKK om det hadde blitt varslet sanksjoner mot de andre kennelklubbene som har tatt samme standpunkt. Fikk til svar at det har det ikke såvidt de visste. Siter
xxx12345 Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 http://web2.nkk.no/no/nyheter/Med+fokus+på+hundevelferd.b7C_wlzU1q.ips 1 Siter
Snøfrost Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 Blir spennende å se hva FCI gir til svar/sanksjon... Siter
xxx12345 Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 No har jo NKK jenket sine uttalelser, så det blir neppe noe mer utav det siden flere kennelklubber har stilt seg bak NKK. Siter
Snøfrost Skrevet 1. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2015 No har jo NKK jenket sine uttalelser, så det blir neppe noe mer utav det siden flere kennelklubber har stilt seg bak NKK.men et eller annet svar må de jo gi. Så jeg venter i spenning på hva det blir for noe. Siter
Guest Jonna Skrevet 3. November 2015 Rapporter Skrevet 3. November 2015 Når var det NKK hadde forfall før fci skulle Evt gi sanksjoner? Det var vel nå i oktober? Ellers syns jeg det er litt spesielt at philipinene med Santiago i spissen har klart dette. Black SEA show fikk jo ikke lov til dette. Siter
Snøfrost Skrevet 3. November 2015 Rapporter Skrevet 3. November 2015 Reglene gjelder ikke for alle må vite NKK har sendt sitt svar, de har ikke publisert noe gjensvar eller sanksjoner fra FCI, så de har sikkert ikke fått de ennå. Siter
Guest 2ne Skrevet 9. November 2015 Rapporter Skrevet 9. November 2015 Ingen som har fått med seg NKKs oppdatering fra representantsmøtet i helgen? Der har de kommet frem til dette, i følge statusen deres: Sitat På dagens Representantskapsmøte la NKKs hovedstyre, ved styreleder Tom Ø. Martinsen og adm.dir Trine Hage, fram en gjennomgang av "Kinasaken", etterfulgt av følgende sak for RS: «Sak 5 – Evaluering av NKKs FCI medlemskap. Hovedstyrets innstilling: • NKKs erfaring med og evaluering av FCI skal gi grunnlag for Hovedstyrets behandling og oppfølging av NKKs medlemskap i FCI. • Hovedstyret gis fullmakt til å endre NKKs medlemskap i FCI, alternativt å begjære uttreden. • NKK avventer å søke internasjonale show for 2018.» Forslaget ble meget godt mottatt, og fikk bred støtte av representantene. Forslaget ble enstemmig vedtatt. Dette er i tråd med det som også SKK fikk vedtatt av sitt representantskap tidligere i år. - Hovedstyret er veldig takknemlig og stolte over den støtten RS og våre medlemmer har gitt oss i denne saken. Vi ser frem til å kunne fortsette arbeidet vårt for hundevelferd, sier en optimistisk styreleder Tom Ø. Martinsen. Vi kommer tilbake med mer detaljert informasjon om vedtaket på NKKs nettsider i morgen. Hovedstyret har fått fullmakt til å ende NKKs medlemsskap i FCI, alternativt å begjære uttreden - skal vi satse på at hunde-Norge veit hva det vil si for det aktive hunde-Norge, når vi kommer så langt som at vi ikke er medlemmer av FCI lenger? Siter
maysofie Skrevet 9. November 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 9. November 2015 Virkelig ikke komfortabel med at HS har slik fullmakt... 1 Siter
Guest Jonna Skrevet 9. November 2015 Rapporter Skrevet 9. November 2015 Det er stor forskjell på om Norge melder seg ut av FCI og om vi blir tuppet ut. Om man melder seg ut så kan man fortsatt være en sammarbeidsorg. Men er spent på konsekvensanalysen som kommer fram. Om Norden velger det samlet så er det noe helt annet. Siter
Anette Skrevet 9. November 2015 Rapporter Skrevet 9. November 2015 Sitat NKK avventer å søke internasjonale show for 2018.» hmm, når er fristen for sånt da? Siter
Pringlen Skrevet 15. Februar 2016 Rapporter Skrevet 15. Februar 2016 http://roadsandkingdoms.com/2016/best-in-show-china/ Litt på siden, men. Er visst ikke allment kjent at NKK mente noe engang Siter
Pringlen Skrevet 16. Februar 2016 Rapporter Skrevet 16. Februar 2016 Og fra den andre siden... http://www.forbes.com/sites/eamonnfingleton/2016/02/07/china-rubs-wests-nose-in-it-over-dog-meat-brutality-and-breed-name-chauvinism/#62fbde75abfd Siter
Recommended Posts