Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian husky som drikker (for)mye vann?


Recommended Posts

Hei.

Jeg har en 4 mnd. gammel valp som generelt er glad i vann. Men den siste uken har hun slukt vannskålen. Jeg er veldig klar over at kanskje varmen har noe å si, men hun har i dag drukket 2 liter på 6 timer, og i dag er en vanlig dag med en temperatur på 20 grader med mye kald vind (hun er inne hvor det ikke er varmt). Hun gir ikke utrykk for at det er varmt, verken med høyere puls, pusting og pesing. Og hun har heller ikke vært aktiv den siste uken pga. en strekk i en lårmuskel.

Er det normalt for en polarhund å drikke så mye vann på denne årstiden? eller burde jeg kontakte dyrlegen for en sjekk?

Håper det er noen her ute som har noen erfaringer om dette, og kan berolige en liten sykepleier som muligens bekymrer seg litt for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man regner ett vanninntak på 100 ml/kg/dag som normalt, noe høyere kan kanskje forventes på valper (du skriver ikke hvor tung valpen din er men 2 liter på 6 timer høres kanskje litt i overkant ut). I og med at du skriver at dette har kommet plutselig så ville jeg kanskje vært litt påpasselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hun veier nesten 10 kg. Så da drikker hun langt over det som er vanlig for en dag :S uvi har jeg faktisk ikke tenkt over at hun har, at det kan være grunnen til at hun drikker mye, så vi får kanskje sjekke det opp i morgen ;) Takk igjen for tips, hun er min første hund så jeg har mye jeg skal lære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...