Gå til innhold
Hundesonen.no

valp med løs mage.


FrøkenLilla
 Share

Recommended Posts

Valpen min hadde løs mage idag. Den er 9 uker gammel.

Har ikke spist noe den ikke skal som jeg vet om, men vi hadde "barnevakt" på han igår. Er det mulig det er stress? Da han kom hjem igår natt (kl 1) så klarte han ikke helt å gå på do, idagmorges kl 7 kom det såvidt og nå kl 9 kom det mye bløt. Er det til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen til valper går litt opp ned, så det at det innimellom kommer litt bløtt er ikke noe jeg ville bekymra meg for. Du kan gi han en liten håndfull rå kjøttdeig for å samle magen, og gi han litt zoolac (fås kjøpt hos veterinær). Det er pasta som også roer magen.

Ok. Takk for tips ☺ Han er seg selv ellers så er nok ingenting. Har spist og lekt som før ☺

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpers mage er ganske sensitive og kan ha litt bløt mage i ny og ne. Dette betyr ikke at noe er farlig, følg heller med. Varer det noen dager, ville jeg rådført meg hos veterinær. Jeg ville absolutt ikke gitt noe zoolac i dette tilfellet, man skal ikke gi medisiner for alt.. La det heller gå seg litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpers mage er ganske sensitive og kan ha litt bløt mage i ny og ne. Dette betyr ikke at noe er farlig, følg heller med. Varer det noen dager, ville jeg rådført meg hos veterinær. Jeg ville absolutt ikke gitt noe zoolac i dette tilfellet, man skal ikke gi medisiner for alt.. La det heller gå seg litt til.

Zoolac er ikke medisin, og på ingen måte farlig å gi. Det er melkesyrebakterier og kan omtrent sammenlignes med å spise en biolayoghurt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseøre til valp?

Jeg har startet med å gi valpen tyggebein med kjøttstykke på hver side og griseøre som kos.

Han har vært litt løs i magen, det er ikke diare men er skikkelig bløtt. Hva er mest sannsynlig at det er tror dere? Må ta bort tingene selvsagt, men han må jo etter hvert få noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...