Lola Pagola Skrevet 23. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2015 Har søkt litt rundt, men finner veldig lite. Noen her som har prøvd det? Ut i fra beskrivelsen virker det jo veldig bra da? (Står foreløpig med tre alternativer, som dere ser kingsmoor, taste of the wild og dette.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Aner ikke hvordan foret er, men midt mellom råris og andefett står det korn, helt uspesifisert, noe som betyr at joda, produktet inneholder kanskje ikke hvete, men det inneholder sannsynligvis annet glutenholdig korn. Havre er listet opp senere, og siden havre er den eneste glutenfrie kornsortet, så inneholder nok foret helt garantert gluten. En nærmere sjekk av en engelsk ingrediensliste viser at "korn" tilsvarer bygg, ergo en glutenholdig kornsort som ikke har så mye i hundefor å gjøre i mine øyne. Skjønner ikke poenget med å da skryte på seg at det er fritt for hvete og ikke tilsatt gluten, samtidig som det er tilsatt glutenfri hirse, nå det ER tilsatt bygg i produktet. Ganske misvisende spør du meg. I tillegg ser det ut til at det er primært ferskt kjøtt som er listet opp før de tørre ingrediensene (bortsett fra kaninkjøttmel), og siden fersk kjøtt inneholder opptil 80% vann, så er det i prinsippet hirse, råris og "korn" som utgjør hovedandelen av foret. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 24. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Aner ikke hvordan foret er, men midt mellom råris og andefett står det korn, helt uspesifisert, noe som betyr at joda, produktet inneholder kanskje ikke hvete, men det inneholder sannsynligvis annet glutenholdig korn. Havre er listet opp senere, og siden havre er den eneste glutenfrie kornsortet, så inneholder nok foret helt garantert gluten. En nærmere sjekk av en engelsk ingrediensliste viser at "korn" tilsvarer bygg, ergo en glutenholdig kornsort som ikke har så mye i hundefor å gjøre i mine øyne. Skjønner ikke poenget med å da skryte på seg at det er fritt for hvete og ikke tilsatt gluten, samtidig som det er tilsatt glutenfri hirse, nå det ER tilsatt bygg i produktet. Ganske misvisende spør du meg. I tillegg ser det ut til at det er primært ferskt kjøtt som er listet opp før de tørre ingrediensene (bortsett fra kaninkjøttmel), og siden fersk kjøtt inneholder opptil 80% vann, så er det i prinsippet hirse, råris og "korn" som utgjør hovedandelen av foret. Jeg tror faktisk det er kjøttmel alt, det sto listet opp som mel på den svenske animail siden. Så det er egentlig en god ting det da, at det er kjøttmel? jeg tenkte motsatt jeg. Enig i at det virker misvisende, grunnen til at jeg vurderer det var jo at det kom opp I kornfritt-søket. Kanskje jeg får satse på taste of the wild da. Ikke at han er allergisk mot noe, men prøver liksom å finne et av de sunnere tørrfôrene... (men skal ikke ha lever, og ikke for høy proteinprosent,. Så det begrenser jo endel) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 24. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Har ingen erfaring med dette fóret, men hun som er oppdretter av Lykke sin pappa har fórt på Kingsmoore en god stund og skryter veldig av det 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 24. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juni 2015 Nå bestilte jeg en sekk taste of the wild, måtte bare bestemme meg, gutten må jo ha mat Håper det fungerer bra. Hvis ikke så prøver jeg kingsmoor neste gang tenker jeg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts