Gå til innhold
Hundesonen.no

Nedfelt bagasjerom Skoda


Kristine1
 Share

Recommended Posts

Hei!

1. Vurderer å kjøpe Skoda Octavia stasjonsvogn. Den har nedfelt bagasjerom, en slags dørstokk, sånn at det blir litt vanskelig å åpne burdør som går ut og bak. Men tenkte det kunne være mulig å bygge opp under buret slik at det ble i høyde med dørstokken. Noen som har løsninger/forslag på det? Har allerede et Variocage bur (med lav dør), og ønsker ikke selge det.

På bildet ser dere den kanten som går ned til gulvet.

2. Tenker å kjøpe sånn matte for å rulle ut når hunden skal inn og ut av bilen. Noen som har erfaring med en av disse og vet om de er greie? Alternativ 1 eller Alternativ 2 (litt billigere).


post-15259-0-35631800-1434998059_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mange ganger på å bygge opp en kant selv, skulle ikke være vanskelig det. Bare noe plank og en finerplate så tror jeg du er langt på vei :)

Kan sikker bygge den så du har mulighet til å skyve noen kasser under så blir det ikke bortkasta plass.

Men den kanten der har gitt meg 1000 grå hår... jeg har irritert meg grønn over den mang en gang. Er veldig klar på at neste bil ikke skal ha sånn kant ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Fikk tips fra et annet forum også om å bygge opp under, f eks med isopor. Så det skal jeg nok få ordnet på et vis :) Og mange muligheter for å feste buret i de ulike festekrokene, så tror det ska gå fint. Ellers vil jeg ha Variocageburet med meg i neste bil. Er veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett etter skillevegg til min Octavia nå da det ikke er plass til bur og barnevogn. Fant denne på Mekonomen :)http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/innredning-modelltilpasset/lastegitter/skillevegg-stal-ps1599a40-TDG1234Dno Sånn til videre tips til andre med Octavia. Vet ikke hvordan jeg gjør det med evt dør da, men får se om jeg finner på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk løst problemet med å legge to isoporplater under på tilsammen 10 cm. Fått stroppet buret fast også. Også er det plass til en del ting på siden av buret også, så føler jeg fikk utnyttet plassen. :)
Den så jo grei ut den grinda/skilleveggen Siri-Eveline! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...