Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpe Navn


Betania5115
 Share

Recommended Posts

Skal hente valpen i mindten av August

Hu er ein Soft coated wheaten terrier.

Hun skal helst hete noe på A så eg står litt fast :/

Eg har egentligt satt meg på navned :

Ms. Abaddon Queen Bitch

men vet ikke om det blir for mye? kommer da til å kalle henne Abby/ms. Abby/ Abaddon

Men er ikke så sikker på om oppdretter vill synes dt er greit?

tror dere dette navnet kan bli godkjent?

Vill helst ha dette navnet, og sliter med å finne ett annet, da eg har tenkt på dette navnet i over 2 måneder.

Er jo ikke på grunn av att "navnet" ikke begjunner på A er jo på grunn av att navnet er Abaddon.

tror att kristne folk kan ha et stort problem med det, dei som er veldi kristne.

Eg valgte navnet ut ifra ein favoritt serie. med navn Supernatural. der er det en Demon som heter Abaddon.

(Abaddon er ein Demon som er veldi høyt oppe med Lucifer. Har også blitt sammelignet med han i bibelen) men ville ha ett navn fra denne serien. og er nesten det eneste jente navnet som kan brukes og ivertfall som begjunner på a.

men for dere som har selgt valper tror dere dokke kunne vert villig til å latt kjøper kalle valpen Ms. Abaddon Queen Bitch?

har og tenkt siden hele navnet er "engelsk" (er ms. ikke "frøken") (er Queen ikke "dronning") så dt blir Ms. Abaddon Queen Bitch (som i Bitch/Tispe) Hadde vert noe annet viss hu hetta Frøken Abaddon Dronning Bitch. forstår?

er interisert i litt "spesielle" navn. vill ikke ha noe alt for vanligt.

Har dere noen forslag? helst på A, gjerne mer enn 1 navn.

Vill ha unike navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør oppdretter :) Det er jo gjerne oppdretter som bestemmer stamtavlenavnet på hunden, også bestemmer du hverdagsnavnet selv. Så du kan jo uansett kalle henne Abaddon :)

Om kristne har et problem med navnet er ikke det ditt problem, du skal ikke velge navn ut i fra andres såre tær. Ut i fra navnet ditt tenkte jeg kanskje du var kristen selv, og du synes jo navnet er greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes ikke at det høres så fint ut med bitch i navnet, selv om jeg bor i England og bruker det om hunder i dagligtale. Men jeg tror at de aller fleste ville sett på det som et negativt ladet navn. Hvis du skal ha frøken med i navnet så ville jeg kanskje skrevet Miss istedenfor. Miss er frøken, Mrs er fru, og Ms kan brukes om både frøken og fru.

Forresten fint om du skriver bokmål eller nynorsk, og unngår bruk av sms-språk og dialekt. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert NKK godtar et navn med bitch i. Om oppdretteren skulle synes det er greit. Vet de har nektet å registrere feks S@tan i gatan som navn :P

Om oppdretteren din synes navneforslaget ditt er greit, er det bare h*n som har fasiten på. Men om det skal begynne på A, så bør det nok gjøre det. Resten er opp til deg og oppdr. å bli enig om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...