Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiser på beina


Cattn
 Share

Recommended Posts

Hmm.

Pepper har alltid og mye mer i det siste spist veldig mye på bakbeina sine. .

Han begynner med å vaske også ligger han å små tygger på de (ytterste delen med tærne) lenge! Har litt tynnere pels lag på bakbeina en frambeina, sikkert fordi han har tygget så mye på de..

Han et også veldig fæl med å vaske seg på innsiden av lårene, nå er han rosa fordi han har vasket så mye.

Jeg får jo fnatt av å høre på slafsing osv...

Noen som har noen tips eller idé til hva det kan være?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

For meg som har hatt schäferhund så er dette typiske tegn på hudirritasjon, enten det nå er pga nedsatt imunforsvar, mat den ikke har tålt eller pga den har kommet i kontakt med noe som har skapt en irritasjon.

Ville følgt med og evt prøvd vaske med eddik om man ser noen missfarging (sopp?). Og om det kommer og går, fulgt med hva han spiser evt om det er noe spesiellt terreng han har vært i den dagen med planter som kan irritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Tror han kan ha litt tørr hud ja! Kanskje det er derfor.. Tusen takk for svar!
Vi skal prøve optima gel! :) Drar å kjøper i morgen :)

Har nettopp byttet over til et fôr med mindre protein i, så satser på at det hjelper.. Det han hadde før var litt feil innhold i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har er litt små rød i pelsen på ene foten mellom 2 av tærene i allefall. . Litt vanskelig å se siden han har rød hud og.... :/ Hva gjør man om det er sopp? Edit : Eddik ja! Haha.. kjøpe eddik også i morgen! :P Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men soppen kommer jo gjerne som en følge av slikkingen? Altså at en hund klør og slikker, holder et område vått, og dermed kommer det misfarging pga. sopp.

Chicka fikk sopp kjempe fort under labbene hvis jeg ikke var flink nok til å tørke hun under labbene når hun var våt der, så jeg måtte tilslutt først tørke med håndkle, også tørke med tørkerullpapir for å få dratt ut det aller siste vannet.

Så, det kan komme av annet enn slikking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å tørke beina hans etter vi har vært ute og slik.. Men han slikker og spiser HELE tiden!
jeg blir gal av å høre på det.. Stopper han m han begynner på dagtid, men på nattestid har jeg jo sjans til å stoppe han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som en eller annen hudirritasjon for meg i alle fall. Svigers sin hund gjør dette. Hun er allergisk mot "alt"... Hun får sår av det. Dessuten tenker jeg det er stor sannsynlighet for at adferden er selvforsterkende og at det blir litt manisk hvis han får holde på.

Ville vært obs mtp mulig allergi fot noe jeg altså.. Eller en eller annen annen form for hudlidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være en liten positiv knællis inni alle allergi-greiene;

Labradoren min har njemas nada hudproblemer. Klør ingen ting. Men å ligge å spise på bakbeina? Herregud som hun kan slafse i veg på potene på bakbeina. Det utløses gjerne av at hun har noe skitt på de, også blir hun liggende der... Slafs slafs, helt til jeg stopper det.

Jeg bare avleder og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som en eller annen hudirritasjon for meg i alle fall. Svigers sin hund gjør dette. Hun er allergisk mot "alt"... Hun får sår av det. Dessuten tenker jeg det er stor sannsynlighet for at adferden er selvforsterkende og at det blir litt manisk hvis han får holde på.

Ville vært obs mtp mulig allergi fot noe jeg altså.. Eller en eller annen annen form for hudlidelse.

Tenker jeg får ta å dusje han med optima ph eller noe lignende og vaske beina med eddik og se om det avtar da..

JEg vet jo ikke om han er rød i huden pga slikkingen eller om han slikker fordi huden er irritert.. Litt vanskelig å vite..

Og om ikke det er noe hjelp så får vi forhøre oss med vetrinær :)

For å være en liten positiv knællis inni alle allergi-greiene;

Labradoren min har njemas nada hudproblemer. Klør ingen ting. Men å ligge å spise på bakbeina? Herregud som hun kan slafse i veg på potene på bakbeina. Det utløses gjerne av at hun har noe skitt på de, også blir hun liggende der... Slafs slafs, helt til jeg stopper det.

Jeg bare avleder og ferdig med det.

Rare skapninger disse hundene! De kunne godt vært litt mer irriterende da :P hehe ..

Godt de er søt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka fikk sopp kjempe fort under labbene hvis jeg ikke var flink nok til å tørke hun under labbene når hun var våt der, så jeg måtte tilslutt først tørke med håndkle, også tørke med tørkerullpapir for å få dratt ut det aller siste vannet.

Så, det kan komme av annet enn slikking :)

Poenget mitt var at det kommer av at området blir holdt fuktig. Slikking eller regn, resultatet kan bli det samme :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaseb sjampo fra veterinær :) behandlet min tre ganger om dagen med edikk fordi han kødde så ille mellom potene men etter en eller to behandlinger med malaseb var han fin igjen *bank i bordet* :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahh!!
Blitt rød på innsiden av lårene og nå.. Her er bare for å vise hvordan det ser ut...

Frisk og fin framfot, sånn den skal være..
20150619_232631_zps6mjnvues.jpg

Bakbeina
20150619_232626_zps67mhipxg.jpg
20150619_232615_zpszbi4mfm0.jpg

Innsiden av lårene
20150619_232608_zpsdnfkfzbq.jpg
20150619_232557_zpsyqtdqjel.jpg

Ser også at han har ganske tydelig mer rosa hud oppå hodet enn før.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det på lårene ser jo ikke ut som det bare er pelsen som er rød? Der sitter vel i huden også? Og sopp missfarger i første omgang pelsen. Er huden rød er det nok noe mer som gir irritert hud.

Ene hunden min har forresten hatt missfarga pels mellom beina hele livet. Ikke sår hud, ikke kløe, ikke overdreven slikking, men sopp i pelsen pga fukt. Om han aldri bader eller går i terrenget i regnvær går det bort, så noen få ganger på vinteren er ikke pelsen missfarga, men stort sett ellers. Han plages ikke av det, og huden er fin, så jeg lar det bare være.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt med oppdretter og andre som har fra kullet?

Har ikke hørt med oppdretter nei.. Skal høre om noen andre har det og... Blir vet med han snart om det ikke gir seg... tenkte han skulle få en ordentlig dusj i dag og se om det kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...