Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

For tre år siden kjøpte jeg to par med Asics joggesko som passet føttene mine perfekt. Jeg er plattfot og får beinhinnebetennelse bare jeg går ett skritt i feil sko. De parene jeg kjøpte da er utslitte, og jeg må ha nye sko. Prøvde før jul her på den lokale sportsbutikken, men de hadde ikke slike jeg så etter. Jeg må ha sko som er forhøyet på innsiden slik at fotbuen min kommer opp (i tillegg til tilpassede såler) og at den midtre delen av skoen er stabil.

På mine joggesko så er sålen hvit, og midt på så er sålen grå, slik at det er et grått felt på sålen der skoen er forhøyet på innsiden. Kan ta bilde av mine sko om dere ikke skjønner hva jeg mener :P Jeg bare lurte på om noen vet hva slags type modeller som kan tilsvare disse nå? For når jeg ser på bilder i nettbutikker så ser alle sko ut til å ha veldig flat såle, og fargene har forandret seg veldig, så jeg kan ikke se om det er samme modell på det heller.

Skal selvfølgelig reise til sportsbutikker og se, men tenkte det er greit å undersøke litt på nett også :) Jeg er veldig avhengig av disse skoene, og er lei meg for at de er så utslitte... :/

Skrevet

Jeg overpronerer, så jeg må også ha forhøyet såle på innsiden. Jeg har to par av samme modell, som jeg elsker, men er usikker akkurat nå på akkurat hvilken modell det er. Kan se om jeg finner ut av det når jeg kommer hjem :)

Tror å huske at jeg har hatt Kayano i hvert fall. Skal sjekke :)

• Like 1
Skrevet

Ja, jeg lurer rett og slett på om det er sånn overproneringssko, for jeg ser nå at alle de modellene har en bitteliten grå del på sålen, så kan jo hende det tilsvarer slik det var på de gamle modellene. For det var litt tydeligere på de gamle modellene. Tror de to jeg har er to forskjellige modeller også, for de har forskjellige farger og den gangen var det bare en farge eller to per modell.

Skrevet

Står det ingen ting på de overhode? Høres ut som de er for overpronasjon, kunne du tatt et bilde så kan jeg sjekke med hva vi har her :)

Skrevet

Jeg ville tatt meg en tur på løplabbet eller tilsvarende og tatt meg en tur på tredemøllen der for å få hjelp til å finne sko. De har flere modeller avhengig av hvor mye du overpronerer.

• Like 2
Skrevet

ASICS Women's GEL-PHOENIX 5? De finnes i hvit/rosa, ellers pleier det å stå bakerst på høyre siden av skoen hvilken modell det er, evt hvilket nummer/utgave det er(står også utenpå pløsa ofte) :)

Skrevet

Og der fant jeg de jaggu, men ser ikke ut som de er i salg her lenger. Flashfire heter de, var så vidt jeg kunne se teksten på skoene, for de er så slitte :P

Edit: Den andre modellen er GT 2170, begge disse to liker føttene mine. Noen som vet hvilke modeller som tilsvarer disse nå? :)

• Like 1
Guest Jonna
Skrevet

Forresten om du sliter med beinhinnen så kjøp det kompresjonssokker/calfs. Det har hjulpet meg mye.

Guest Jonna
Skrevet

Har noen, men det hjelper bare til en viss grad :) Har blitt behandlet hos naprapat, og det gjorde meg veldig bra, men må gjøre noe med årsaken. Må inn til ortoped og få såler/sko. Er bare å få tid til det :P

Løser ikke problemet nei, men forebygger litt iallefall :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...