Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

I dag trene vi i gaten på lydighet. Vi hadde på langline, Hun var konsentrert på meg. Plutselig kom en av naboungene løpene rett bak Freja mens vi trente. Hun begynne å bjeffe og hoppe på ungen. Dette har hun aldri gjort før, hun har alltid likt unger. De har fått lekt med henne og kose med henne. Hun gjør det samme når vennene til broren min gjør det, med det gjør hun for at de skal klappe henne og de begynner å tulle/leke med henne.

Jeg har lært leksen og vil ikke trene i gaten lenger.

Men er det noe jeg burde bekymre meg for/ ikke la unger hilse på henne?

Skrevet

Det er vanskelig å si noe uten å ha sett episoden, men jeg tenker at barn som kommer løpende opp bak hunder gjør noe de ikke burde. Synd at hunden din reagerte sånn, men kanskje forståelig ut fra situasjonen. Jeg ville så absolutt ikke sluttet med å la henne hilse på barn; tvert imot! Jeg ville sørget for at hun fikk en hel masse positive opplevelser igjen, men der du kontrollerer hva barnet gjør, og passer på at hilsingen skjer i rolige former. Så kan dere etterhvert kanskje trene på å være i nærheten av urolige barn, barn som løper og styrer på, uten at hun skal bry seg.

Skrevet

Det du gjør best er å glemme hele greia og ikke lage en beklemt og ekkel stemning hver gang dere møter barn nå...

Skrevet

Hvordan var hun i etterkant? Når hun kom over sjokket? Ikke minst - hvordan reagerte du?

Hvis hun hentet seg inn og hilste som normalt etter overraskelsen og du forholdt deg rolig trenger du ikke ofre det en tanke vil jeg tro. Hunder kan også skvette og si i fra verbalt.

Hvis du reagerte med sinne eller å bli superstresset ville jeg aktivt oppsøkt barn en periode. Hvis hun ikke falt tilbake til normalen innen rimelig tid ville jeg vært litt mer påpasselig ved å skjerme henne fra brå barn.

Skrevet

Det trenger jo ikke være mer enn at hun enten skvatt eller ble litt for ivrig selv fordi det kom et barn løpende, som kanskje også kom litt brått på for henne og trigget henne litt ekstra. Hadde ikke bekymret meg spesielt mye, men uansett om det er iver eller noe annet så får man jo passe på litt slik at hun ikke hopper på (ukjente)barn ihvertfall :) Men du trenger helt sikkert ikke å være redd for å la henne hilse på barn.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
    • Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...