MiO Skrevet 31. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2015 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/valpekjoepere-vi-ble-rundlurt-av-hundesmuglere/a/23459837/ Rundlurt av hundesmuglere etter kjøp av yorkshireterrier, som de ga bare 7000 kr for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 31. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2015 Er så dumt at det er folk som selger hunder ulovlig og enda tristere er at det er så mange som kjøper hund fra dem.. (selv om de ikke vet at det er ulovlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eloise Skrevet 31. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2015 Huff, grusomt eksempel på folk som ikke gjør noe forarbeide før de skaffer seg hund. At noen bare stikker innom finn.no og leter etter en søt valp er ufattelig for meg. Og jeg kjenner jeg blir dårlig når jeg leser at "oppdretteren" sier at nå driver de lovlig, kun med norske valper. De har jo blitt lurt, så klart, men det er som å bli overrasket over at man ble svindlet når man sendte noen tusenlapper til en prins i langtvekkistan, og han ikke betalte tilbake. Jeg tror jeg må slutte å lese disse sakene, jeg mister helt troen på menneskeheten. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 31. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2015 Jeg skjønner ikke helt hva de har trodd de har kjøpt, når valpen er så billig. Det bør være ett tegn på at noe er galt. Når jeg titta på yorkie valp selv kom jeg over en god del slike annonser av typen "for god til å være sann", og styrte unna. Så jeg syns det er deprimerende at disse folka har brukt mindre tid på å finne ut om hunden de skal kjøpe/hundekjøp generelt, enn det folk flest bruker når de skal kjøpe seg ny vaskemaskin. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 31. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 31. Mai 2015 Trist er det selvsagt, men jeg tror ærlig talt at dette er måten folk må lære på. Advarsler både på hunders og eieres vegne enses ikke, da blir det learning by doing, dessverre for både hunder og mennesker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts