Gå til innhold
Hundesonen.no

Sveriges råfôrvariant


Ulrix
 Share

Recommended Posts

Lurer på om noen har noen erfaringer med Halla foder?

http://hallafoder.se

http://www.hallafoder.se/farskfoder?view=featured

Har tidligere brukt v&h, men har en hund som trenger variasjon i matveien så tenkte prøve ut noe nytt.

I følge butikkansatt skal dette være orginalen som v&h har kopiert. Det skal inneholde mer kjøtt, mindre bein og vann enn v&h. Det skal ikke være like sølete og tilbrede, og hunden skal kunne klare seg på mindre rasjoner.

Frokosten i dag gikk ned på høykant og syntes den hadde en fastere kjøttkonsistens enn v&h. Ser ut som de har flere varianter som fungerer som fullfor. Hundens dagsrasjon er forksjellig på de ulike typene, men endel lavere enn v&h.

De kommer også i 500 g og jeg mener det ikke var noe særlig prisforskjell.

Må forske mer på dette.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt at de har fullfôr også uten kylling, dette er noe jeg savner hos V&H.

Jeg var borti dette fôret i fjor i forbindelse med en Sverigetur. Kjøpte noen pølser da, etter anbefaling. De oppgitte dagsrasjonene er ikke lavere enn V&H, de er betydelig høyere på de fleste av typene. Jeg fôret derimot ikke lenge nok på det til å få noe inntrykk av nødvendig fôringsmengde. Fettinnholdet er veldig lavt på flere av dem, noe jeg ser på som negativt. Men det er nok et greit fôr totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kan iallefall ta det inn, men har ikke sett det i butikker i Norge Når jeg har tittet.

Det funker nok litt dårlig for meg, for jeg tror jeg bor et godt stykke unna der du holder til, og frossent fôr i posten er litt sånn... risky? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...