Guest Liquorice Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Hei! Er det noen her som kan hjelpe en utstillings-noob litt? Jeg tenkte å melde på til NKK Trondheim, men ble veldig usikker på dette med klasser. Hunden min vil da være 17 mnd, og jeg ser at han da er innenfor både junior-, unghund- og åpen klasse. Hva er forskjellen på disse klassene, og hvilken burde jeg krysse av for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Jeg melder på i den yngste klassen de kan gå i, så hadde det vært min hund hadde jeg meldt på i junior Jeg tenker slik at en hund på 17 mnd har bedre sjanse til å hevde seg i en juniorklasse, enn å stilles i unghund og risikere å møte hunder som er mye eldre og mer utviklet. Eneste er på internasjonale utstillinger, da junior (og veteran) kan ikke motta CACIB, så dersom du har en hund du tror kan være med i den kampen, så må du melde på i unghund. (Hunden må være fylt 24 mnd for å stille i åpen om jeg ikke husker feil) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antonius Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Siden Cacib ikke deles ut i juniorklassen, ville jeg nok meldt på i unghundklassen om jeg var deg. Ut over det er det vel ikke så stor forskjell på klassene og de som får CK går uansett videre til beste hannhund/tispe klasse. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Åpen klasse er fra 15 mnd og oppover. Er hunden godt utviklet eksteriørt ville jeg ha meldt på i unghund, sånn at du har mulighet for CACIB dersom du skulle nå helt til topps. Skal du stille bare for å få en premiegrad hadde jeg meldt på i junior. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Unghund på int utstillinger så fort hunden er gammel nok for det, det er så ***** surt hvis man vinner og ikke kan ta imot CACIB'et Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Liquorice Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Da ble det unghundklasse Takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Tidlig ute du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Liquorice Skrevet 18. Mai 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2015 Tidlig ute du Til å melde på? Ja, må gjøre det mens jeg husker på det, og fremdeles har penger på kontoen To uker til 1. påmeldingsfrist! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts