Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløe etter løpetid?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Kua har ca to ganger i året klødd noe veldig på ryggen. Ikke sånn at det blir sår eller er superintenst. Men nok til at jeg godt legger merke til det. Og hun "knyr" veldig i sofa/seng etc. Ruller og gniir. Og det er ekstra godt å bli klødd oppå ryggen.

Dette er 4 gangen det skjer og det skjer gjerne 2-3 uker etter endt løpetid. Det er det eneste mønsteret jeg kan finne.
Tidligere har jeg vært hos dyrelegen, men de finner absolutt ingenting. Hun får parasittmiddel også går det over, men dyrelegen vet ikke om det faktisk har vært noe der. De har tatt masse prøver, hudavskrap ol.

Denne gangen tenker jeg å se om det går over av seg selv innen 3-4 uker (som det har gjort med parasittmiddel tidligere). Men det er jo litt rart. Noen som har hørt om/vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca som bare har hatt løpetid en gang i året hittil synes jeg har klødd veldig mye mer etter løpetid (såpass mye at jeg fortsatt husker det), men hun tar også sin årlige dusj rett etter løpetiden, så jeg vet ikke om det er det hun kan ha reagert på eller ikke. I hvert fall har det gått over av seg selv begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige tispe hadde det jeg vil betegne som løpetidsrelatert kløe - den kom alltid en liten stund etter endt løpetid og varte noen uker. Hun klødde aldri på seg sår eller noe slikt, men hun laget veldige floker i pelsen sin da, jeg kunne dra store flokeballer ut av pelsen hennes. Jeg skyldte på at det var noe med hormoner som forårsaket det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...