Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerne ekstra ulveklør?


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Noen som har gjort det?

Jeg har hørt at dette ikke er lov å gjøre lenger med mindre hunden ødelegger seg fordi de er i veien, mens det hadde ikke dyrepleieren som klippet klørne hennes hørt om i dag.

På den ene bakfoten er de doble, de må klippes ofte, og den doble er vanskelig å komme til for å få klippet.

Dyrepleieren hintet litt om at de kanskje burde fjernes, for det kan nok være en viss fare for at de setter seg fast i skogen, spesielt siden hun har to rett ved siden av hverandre.

Jeg vet ikke, noen som har erfaring med dette?

Det kan jo ikke være store inngrepet eventuelt, den ene er veldig løs, den med doble klør sitter bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg vet ikke jeg, hun virket oppriktig overrasket da jeg opplyste om at jeg hadde hørt at det ikke er lov å gjøre før det er et problem lenger.

Takk, da vet jeg hva som gjelder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen Får de fjernet hvis de kan være til skade for hunden.

At de bare henger der som en fille/ikke er leddet.

Frost har ulveklør, men de er leddet og ligger inntil beinet hans.

mange som mener de burde bli fjernet ved fødsel, men for meg har de blitt en del av personligheten hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink har en ulveklo som hun fort skaper opp og får sår på når hun bader -som hun stort sett alltid gjør... Jeg har tenkt å få den fjernet, for det er jo ikke bra å gå med sår på bakbeina hele sommersesongen heller. Angret litt på at jeg ikke spurte når vi tok hd-bilde, for da var hun jo alt dopet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix har sine doble ulveklør intakt, og har aldri hatt noe problem med dem - selv om de ikke er av så god kvalitet. Det er ikke bein i de ytterste sporene, men hun har aldri hatt en eneste skade. Klørne slites ikke like mye som de andre, men det er også alt.

Det er heller ikke en eneste autorisert eksteriørdommer som vi har stilt for som har reagert på dem, selv om jeg på forhånd ble "advart" om at hun ville bli ansett som kuhaset og utvikle dårlige bevegelser. Men noen har litt vondt i endringsviljen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...