Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man trene med 2 hundeklubber samtidig


Busann
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om det er riktig plassert, så mod får evt. flytte det.

Jeg er medlem i en hundeklubb her jeg bor, som jeg trives godt i.
Har også en annen hundeklubb i nærheten, som fokuserer mer på Agility, og som jeg kan få plass på treningsgruppe hos, om jeg melder meg inn.

Så det jeg lurer på er om det er noen lover eller regler på dette? Jeg trives godt i den første klubben, men kunne tenke meg å prøve ut den andre også. Kan jeg trene hos begge (gjelder ikke bare agility), eller må jeg velge en av dem og da melde meg ut fra/ikke melde meg inn i -en av klubbene.

Har sett rundt på både NKK og google, men har ennå ikke funnet ut om det er noen regler på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle de andre sier kan du trene så mange steder du gidder, men om du skal begynne å konkurrere agility, er det vel noen regler om at du ikke kan gå lag for flere klubber samtidig, tror jeg.

Kanskje litt teit av meg å skrive dette når jeg ikke husker detaljene, men du kan jo ha i bakhodet at du må sjekke dette nærmere om det skulle bli aktuelt å gå lag.

En annen ting er at det kan bli litt surmuling om du får masse hjelp og tar opp en plass på konkurransegruppa i en klubb samtidig som du går lag for en annen klubb. Vet det har vært litt snakk om dette i min klubb, i hvert fall. Fremdeles ikke forbudt, men ikke helt god takt og tone.

Men som sagt, trene kan du selvsagt :-)

Endret av Petra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Her er det fullt lov, men mener det er noe om fellestreninger osv i den ene klubben. Sett at du konkurrerer i en hundesport, trener på områdene til både klubb A og B, men representerer klubb A på konkurranse, så er det noe med at du ikke skal være med på fellestreningene til klubb B. Tror det er noe sånt som gjelder her, ikke 100% sikker, men hørt snakk om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fullt lov, men mener det er noe om fellestreninger osv i den ene klubben. Sett at du konkurrerer i en hundesport, trener på områdene til både klubb A og B, men representerer klubb A på konkurranse, så er det noe med at du ikke skal være med på fellestreningene til klubb B. Tror det er noe sånt som gjelder her, ikke 100% sikker, men hørt snakk om det.

Gjelder hvor, ifølge hvem? Jeg ser ingen grunn til at NKK skal styre hvor folk trener?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det kan bli litt surmuling om du får masse hjelp og tar opp en plass på konkurransegruppa i en klubb samtidig som du går lag for en annen klubb. Vet det har vært litt snakk om dette i min klubb, i hvert fall. Fremdeles ikke forbudt, men ikke helt god takt og tone.

 

Men som sagt, trene kan du selvsagt :-)

Her er det fullt lov, men mener det er noe om fellestreninger osv i den ene klubben. Sett at du konkurrerer i en hundesport, trener på områdene til både klubb A og B, men representerer klubb A på konkurranse, så er det noe med at du ikke skal være med på fellestreningene til klubb B. Tror det er noe sånt som gjelder her, ikke 100% sikker, men hørt snakk om det.

Gjelder hvor, ifølge hvem? Jeg ser ingen grunn til at NKK skal styre hvor folk trener?

I klubben Christine nevner har de akkurat samme oppfatning som den du nevner over her. Men istede for at det surmulig om det så har de satte det som en regel. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvilken klubb? Har ikke hørt noe sånt om noen av klubbene jeg er i ihvertfall.

En lokal klubb i Trøndelag :)

I klubben Christine nevner har de akkurat samme oppfatning som den du nevner over her. Men istede for at det surmulig om det så har de satte det som en regel. :)

Noen syns sikkert det er rart eller teit, men jeg syns det er en grei regel. At jeg ikke får være mer på deres fellestreninger og ta opp plass når jeg representerer og konkurrerer for en annen klubb ser jeg ikke noe problem med. Min klubb er ikke aktive innen en annen gren, men da er det ikke noe problem at jeg er med på fellestreninger osv i den andre klubben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er begrenset plass på fellestreningene så ser jeg poenget. Ellers ikke. Men dette gjelder tydeligvis enkelte lokale klubber, så er ikke nødvendigvis representativt for de aktuelle klubbene for TS? Så tydeligvis greit å høre med klubben først, men jeg tror det er unntaket heller en normalen at man har slike regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...