Gå til innhold
Hundesonen.no

Langtidspass av Kovu i høst?


simira
 Share

Recommended Posts

Vi har lenge planlagt å kjøre USA på tvers, og blir borte en måned i høst, sånn ca. september. Odin skal være hos mine foreldre, men Kovus faste hundepassere har av ulike årsaker ikke mulighet.

Er det noen som har lyst til å passe Kovu i 2-5 uker i høst?

Kovu er en 5 år gammel ridgeback hann. Snill som dagen er lang, med unntak av at han kan utagere på andre hannhunder. Han har godt språk, og har aldri vært i slosskamp. Inne er han rolig, snill og grei.

Vant til å være alene (kan finne på å "rydde litt" hvis han kjeder seg, men ødelegger ikke), grei i bil, buss, tog.

Han er en lavkapasitets-ridgeback, og trenger ikke nødvendigvis to timer tur hver dag. Normalt får han en times tur hver dag, med et par lengre turer i løpet av uka, men det gjør ikke noe forskjell om et par av turene bare er på en halvtime.

Vi kan godt betale litt. Bil og muligens hus kan medfølge etter avtale.

Bilder og litt mer info ligger på hjemmesiden i signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har tidligere passet ei ridgeback tispe over lengre perioder :)

MEN.. Vi har hannhund selv,så da må vi evt møtes først og se at de går overens :)
Isåfall så er muligheten der :)
Vi bor i Hallingdal,og er dermed ikke langt borte fra @laikamor heller :) Bare en svipptur med toget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan sikkert stille opp om det blir aktuelt. Må avklare med typen først isåfall. Vi har katt, han er vandt med hund, kan frese litt i begynnelsen, men er generelt veldig rolig rundt hunder. Om de ikke går overens er det null problem å ha dem avskilt :)

Er dog litt usikker hvordan dagene ser ut da. Begynner forhåpentligvis på skole til høsten. Om det er lange dager, så blir det fort lenge alene for han. Jeg har totalt 2-3timer reising i tillegg til den tiden jeg er på skolen. Det kommer også litt an på hvordan typen jobber. Jobber han vanlige dager blir det ikke mmer enn en arbeidsdag alene (selv om det er en del dt og). Men ofte er jo skolen lett å tilpasse, men det vet jeg jo ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere passet ei ridgeback tispe over lengre perioder :)

MEN.. Vi har hannhund selv,så da må vi evt møtes først og se at de går overens :)

Isåfall så er muligheten der :)

Vi bor i Hallingdal,og er dermed ikke langt borte fra @laikamor heller :) Bare en svipptur med toget ;)

Hm, er dere hjemme i påska? Vi kjører nesten forbi 1. april og er i Hemsedal de påfølgende dagene, så kan evt svippe en tur rundt fjellet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er dere hjemme i påska? Vi kjører nesten forbi 1. april og er i Hemsedal de påfølgende dagene, så kan evt svippe en tur rundt fjellet. :)

I påska har jeg ingen planer,og sambo har langhelg mener jeg, så det er bare å stoppe innom ^^

Vi har en engelsk bulldog hannhund på 8mnd som har uante mengder energi,og null sosiale antenner.. Han er et litt.. "work in progress" prosjekt.. Også en husky hannhund på snart 6år.. Han har veldig tydelig og fint språk ovenfor andre hunder,og starter aldri noe tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...