Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

4 AK med oppmøte kl 10 søndag :)

Skal titte litt på et par andre gr 1 raser men ellers var det lite interessant. Virker som det er betraktelig færre påmeldte enn tidligere.

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lykke er påmeldt, første gang i åpen klasse

Da har jeg bestilt overnatting på campingplass. Vi blir en ekstra dag for å besøke byen og Akvariet i Bergen. Må jo gjøre litt mer enn å se innsiden av hallen når jeg drar over fjellet for første gang

Nå synes jeg PM kan komme siden påmeldingsfristen har utløpt. Litt utålmodig, bare litt

Skrevet

Oppmøte ring 5 kl 9 på lørdag med Tara drever - kun to hunder før henne.

Oppmøte ring 1 kl 9 på søndag med Storm - alene i rasen. Vi er på storcertjakt og jeg aaaaaner ikke hva dommeren liker... Blir spennende!!

Vi har oppmøte kl 9, men det er to andre raser (8 hunder) som skal inn før vi skal i ringen - sånn i tilfelle du fremdeles har mulighet og lyst til å få tatt noen bilder av småfisene mine :)

• Like 1
Skrevet

Ojoj, 11 bullmastiffer påmeldt - det er mange! Og veldig synd siden jeg er på storcert-jakt :P Vet at jeg har minst to konkurrenter.

For en gangs skyld fikk jeg oppmøte klokken 11 og ikke 9, selvfølgelig skal Emilie skrive, så må uansett være der halv ni siden jeg kjører :P Så hvis noen trenger bistand, loker jeg rundt der frem til ca 10.30 med kamera uten en dritt å ta meg til :)

• Like 1
Skrevet

Du er i ring 1? Jeg kommer bort til ringen din jeg - ser du et lettere forvirra kvinnemenneske med fotoapparat så gi deg til kjenne :)

Ring 1 ja. Skal prøve å se, bare satser på at jeg kjenner deg igjen fra bildene her :lol:

Skrevet

9 aussies, er det normalt eller lite?

Tror det er mye på nkk Bg,har Vært veldig få av de her tidligere. Stort sett bare tilreisende :)

Skrevet

Vi har 22, oppmøte kl 9 og først i ringen.

Grådig greit å komme seg hjem igjen tidlig :P

Jeppda, store forventninger her i huset, hehe.

Er på storcert jakt på tispen som så mange andre, så får vi se.

Jeg kommer til å bli greit grinete om det blir enda ett res cert. Da kan de heller spare seg. :P

Skrevet

9 aussies, er det normalt eller lite?

Mange til å være Bergen ja. Selvsagt er det mange nå som jeg er ferdig med arbeidene mine på rasen... :ermm: Vurderte å dra dit, men med Stockholm helga før fant jeg ut at det ble litt mye med to helger på rad.

• 2 weeks later...
Skrevet

@Line skal du bli utover dagen? Synd du skulle stille kl 09, for jeg vet ikke om jeg rekker å være der akkurat til da :hmm: ! Kommer senest kl 10 da....

Forresten har jeg fått med gubben på sin aller første hundeutstilling!!

Om noen ser meg, så bare hils på, jeg er veldig sosial!!

Skrevet

@Line skal du bli utover dagen? Synd du skulle stille kl 09, for jeg vet ikke om jeg rekker å være der akkurat til da :hmm: ! Kommer senest kl 10 da....

Forresten har jeg fått med gubben på sin aller første hundeutstilling!

Om noen ser meg, så bare hils på, jeg er veldig sosial!

Ja, jeg regner med det :) Tipper vi er inne i ringen rundt halv ti.

Ikke verst - er han ikke ganske allergisk?

Skrevet

Ja, jeg regner med det :) Tipper vi er inne i ringen rundt halv ti.

Ikke verst - er han ikke ganske allergisk?

Jo, han skal ta medisin!

Men han går om det blir for ille...

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...