Gå til innhold
Hundesonen.no

Classical music relaxes dogs in rehoming centers


Ingvild
 Share

Recommended Posts

http://www.gla.ac.uk/news/headline_396396_en.html

"A study conducted by the Scottish SPCA and the University of Glasgow shows that music has a calming effect on dogs. (...) Results showed that in both groups the dogs' stress levels decreased significantly after listening to music."

Kanskje det er en idé å sette på Mozart før man drar på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg setter på klassisk musikk så begynner lady å pipe og se stresset ut. Ingen regel uten unntak, eller noe sånt? Hun liker heller ikke introer til filmer og serier. Hun legger hodet fint ned og slapper av hvis jeg snakker til henne, men jeg vil helst ikke snakke hele tiden jeg skal høre på musikk. Da er vitsen litt borte. :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en episode fra da Foxy nesten akkurat hadde flyttet hit. Jeg skulle på en av de første nattevaktene etter at hun kom, og siden hun var vant til å bo i enebolig så satte jeg på radioen for å stenge ute litt lyder fra blokka. Var litt sent ute, så hørte ikke etter hva som faktisk var på. Ante fred og ingen fare helt til jeg kom til bilen og satte på P3 som jeg alltid hører på både i bilen og hjemme - og hva var det? Jo, PYRO! Herregud, så nervøs jeg var den natta.. var sikker på at jeg kom til å komme hjem til 40 klager fra naboene på grunn av en ulende hund :lol: Det hadde heldigvis gått bra, men jeg passet godt på å sjekke før jeg dro hjemmefra den neste tida ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...