Gå til innhold
Hundesonen.no

Mirai og Fant, whippet og ulvehund.

Recommended Posts

• Svar 411
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går hentet vi vårt lille knøtt i Älvdalen i Sverige, fra kennel Nemaz Problemaz . Egentlig skulle vi ha whippet neste sommer, men så plutselig var tidspunktet perfekt nå pga. en lengre sykemelding.

Bare fordi de er søte :

Kom til å tenke på at jeg skriver jo ikke så mye om de to raringene, jeg legger nesten bare ut bilder  .  For tiden holder jeg på med "prosjekt klippe klørne til Fant". Han har litt lange klør, men så

Posted Images

Skrevet

Så nydelig hun er :wub:

Takk!

Rundt og rundt treningsballen i 210 km/t :lol: Hahaha hun er så søtrar :wub:

Ja, raptus er best der man får godt grep! Vroooom :lol: .

Såå søt, spesielt når hun sover.

Ja, det er noe eget med valper som sover.. veldig fredfylt! Samtidig deilig med en liten pause..........

Kjempesøt! også så liten :wub:

Ikke så liten nå da... tross alt over 4kg :aww: !

Skrevet

Haha, når den lille minpin skal si ifra til henne :teehe:

Litt usikker på hvor alvorlig man skal ta en 11 år gammel herremann som nesten er tannløs ja :lol: !

Idag gikk vi en skikkelig deilig tur med @mushi , Ponni og Luna. Vi gikk i Stokke som er rett bortenfor Tønsberg. Mange andre var også ute på påsketur!

Mange bilder som er litt like, men dere tåler vel det når hundene er SÅÅ fine som de er.

IMG_8598.jpg

IMG_8567.jpg

IMG_8568.jpg

IMG_8575.jpg

IMG_8578.jpg

IMG_8579.jpg

IMG_8584.jpg

IMG_8585.jpg

IMG_8589.jpg

IMG_8592.jpg

IMG_8594.jpg

• Like 4
Skrevet

Åååh, dere har vært på Brunstad! :ahappy:

Var det dere vi så på tur i Melsom her om dagen? :)

Jeg har ikke gått tur der med Mirai før idag, men Astrid bor jo på Vear :) . Hun er jo ganske mye ute også!

Skrevet

Jeg har ikke gått tur der med Mirai før idag, men Astrid bor jo på Vear :) . Hun er jo ganske mye ute også!

Oooia! For jeg syntes det var en liten stankelbein med genser og en stor en på tur, trodde kanskje det var dere med Fant(?) :)

Vi har nemmelig vært på Brunstad i dag vi også :lol:

Skrevet

Tur på Borrehaugene utenfor Horten idag, det er en gammel gravplass for vikinger :) . Var sammen med ei klassevenninne og en boston terrier-tispe på 7 år hun hentet denne uken, heter Bella.

10854992_10155402739075128_2854698120620

11080781_10155402738510128_8620584321130

10338662_10155402738600128_1393810710238

11021516_10155402738515128_5463884858898

• Like 2
Skrevet

Hvordan er selen? Den ser et hakk for stor ut foran :pSkikkelig fin Boston! :D

Ja, den er litt stor i fronten, men MYE bedre enn halsbånd når hun er med andre hunder og plutselig fyker som et missil i valgfri retning :D . Veldig fint at vi kunne låne :) .
Skrevet

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

(Det var i grunnen alt jeg hadde å komme med etter å ha sett den videoen der. :wub: )

Det er jo en god reaksjon :lol: ! Gleder meg til de bare kan vase rundt fritt i huset..

Skrevet

Så koselig samle video for et par sider siden :D Håper du fortsetter å lage slikt :wub:

Får jo plutselig lyst på whippet igjen av å se dette! :wub:

Takk! Ja, jeg prøver å filme mye med telefonen, savner litt at jeg ikke har mange videoer av Mona. Husker hvordan hun var på en helt annen måte når jeg ser på film :) .

Vi er veldig fornøyd med henne hittil. Det er egentlig ikke noe vi er misfornøyd med hos henne enda :wub: .

Skrevet

Må si meg enig med Lunatic, hun begynner å ligne på en Whippet jo! :D Fine, fine jenta er hun :wub:

Begynner å bli langbeint jo! :wub:

Hehe, ja, det har nok skjedd noe i høyden de siste to ukene!

Vært og plaget sine sheltietanter idag.. Hun prøver sååå hardt å få dem til å adoptere henne, gøy å se på. Masse språk :lol: .

10572251_10155424891940128_5034738718917

11082350_10155424892505128_9102336146283

Liten sak! :D

11102922_10155424893040128_2212121959395

11148823_10155424893160128_4874286175748

Plage plage Enya.

11080608_10155424893685128_6365464850719

Utforske området litt..

11080845_10155424894450128_2655685170425

11102862_10155424895035128_4355126822906

11121789_10155424895160128_8669131640465

11103246_10155424895625128_3033715253961

11087813_10155424896430128_6388888860281

• Like 6

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...