Gå til innhold
Hundesonen.no

Bråkete hund i boligstrøk.


trulte
 Share

Recommended Posts

Noen 100 meter unna her jeg bor er det et leilighetskompleks for hjerte og lungesyke (hovedsaklig eldre som bor der). Rett over veien for dem er det et bolighus der det bor en familie med en elghund. Denne elghunden står ute fra tidlig på morgenen til seint på kveld og bjeffer på alt som går forbi og endel trafikk også (traktorer, militærbiler, lastebiler). Det er MYE bjeffing fra den hunden. Den er sjeldent ute på tur, men står bundet foran huset og bjeffer..

Dette har pågått i 3 år, og folkene i leilighetene holder på å miste vettet! De har vært i kontakt med politi, men får ingen hjelp. Dvs politiet har snakket med eierne, men det blir ingen bedring.

Er det noe som kan gjøres i denne situasjonen? (Eieren av hunden er lokalpolitiker og en typisk arrogant, bedrevitende type og det hjelper ikke å snakke med han ).

Er det ikke noen lover mot "ordensforstyrrelser" som kan brukes, selv om hunden er inne på natta og ikke bråker da? Syns synd i de som bor såpass nært at de hører hanhele dagen. (Vi bor sånn at vi ikke hører han, men går jo forbi der når vi er på tur og jeg tviler ikke på at det er så mye bjeffing som de sier)

Noen som har forslag?

Vil ikke tro mattilsynet vil gjøre noe for hunden får mat og vann, og har ly for været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo kontakte mattilsynet å høre? Ellers ville jeg gått å sagt fra selv, og oppfordre alle andre også til å gjøre det. Kanskje det blir pinlig for dem og de tar inn bikkja litt oftere?

Det er maange som har sagt fra til han, men han er så arrogant og bare kaller de stygge ting og blir forbanna så det hjelper dessverre ikke..

Hvis ikke politi har hjulpet tidligere så hjelper det vel ikke nå heller. Jeg hadde kontaktet lokalavisa jeg.... :whistle::lol:

DET var faktisk ikke dumt. Om det hjelper er vel en annen sak. Men absolutt verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis politiet ikke får til å sette en stopper for det (noe jeg synes er dårlig!) så ville jeg nok kontaktet mattilsynet, lokalavisen, eller begge deler. Stakkars naboer, og stakkars hund!

Jeg å syns det er helt utrolig at politiet ikke får gjordt noe. Men er usikker på om de faktisk bryter noen lover. Syns å fryktelig synd i hunden. Den står der hele året, forutenom noen uker i jakta.

Jeg skal ta en telefon til mattilsynet å høre hva de sier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden er inne/stille mellom kl.07-22/23, så får de ikke gjort noe politiet :/

Det er den jo ikke:

Denne elghunden står ute fra tidlig på morgenen til seint på kveld og bjeffer på alt som går forbi og endel trafikk også (traktorer, militærbiler, lastebiler). Dette har pågått i 3 år,

Er det ikke noen lover mot "ordensforstyrrelser" som kan brukes, selv om hunden er inne på natta og ikke bråker da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuhvel, vi får godta det, JeanetteH. Under tvil :sleep:

Edit: denne da?

Hundelovens § 28.Straff

Med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt unnlater å forebygge eller avverge at hunden rettsstridig

a) angriper eller skader person, b) jager, angriper eller skader dyr, eller c) ved støy eller på annen måte volder urimelig ulempe for øvrig. Endret av madam mim
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerforeldrene mine hadde samme problemet med naboens hund. Etter politianmeldelse endte det i forliksrådet og de ble enige om en avtale om at svigerfar skulle ringe når hundene ble for ille og da skulle naboen ta inn hunden.

Det gikk to dager så sluttet naboen å ta telefonen og det gikk tilbake som det var før.

Det er lov å håpe for deres del da at det ender bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...