Shlush Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Jeg trenger litt innspill fra gode friluftsfolk og tenker at det sikkert er mange av dem på sonen Jeg har en ferieuke som jeg må ta ut på vårdelen av året (før uke 26). Jeg tenkte at jeg gjerne vil ha plassert denne ferieuken slik at jeg kan dra på fjellet og på telttur. Hørt mange snakke om det at man bør dra på fjellet for å telte FØR den værste myggtiden og etter at frosten har sluppet taket. Men NÅR er egentlig dette? Det er ikke snakk om å gå så innmari høyt og langt men blir vell mellom 400-600moh regner jeg med, ved et vann for å telte og fiske ørret! Med hundene selvsagt Så, hva er forslaget fra folk? Gjerne et tidsrom der det normalt sett er godt vær også. hehe! Selv om jeg skjønner at det ikke kan garanteres... Det er forresten snakk om Moldeområdet, møre og romsdal! (nærmere bestemt hjelset, bak kloppavatnet (et annet vann bak der) for den nysgjerrige sjel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Jeg ville gått så sent som mulig, slik at fjellet er mest mulig tørket opp. Når er uke 26? (orker ikke finne ut selv ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Siste uka i juni 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Nå er jeg ikke lokalkjent, men du skal ikke så voldsomt høyt og du er sør for trøndelag så vil tro det er greit i slutten på mai, det er jo også ofte en fin og varm periode Edit: Spesielt i år hvor det vell ikke er så voldsomt mye snø i fjellene rundt her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 24. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Jeg ville gått så sent som mulig, slik at fjellet er mest mulig tørket opp. Når er uke 26? (orker ikke finne ut selv ) Siste uka i juni Fra uke 26 er det å regne som "tidligferie" hos oss, da får jeg nok ikke lov til å ta ut ferie hehe! Jeg må nok ta ut tidligere desverre! Nå er jeg ikke lokalkjent, men du skal ikke så voldsomt høyt og du er sør for trøndelag så vil tro det er greit i slutten på mai, det er jo også ofte en fin og varm periode Edit: Spesielt i år hvor det vell ikke er så voldsomt mye snø i fjellene rundt her. Slutten på mai altså. Da er det mildt og ikke mye mygg enda? Jeg var på telttur i fjor nemlig, lurer på om det var juli jeg. Og da holdt vi på å dø både tobente og firbente, det var så utroooolig mye mygg!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Fra uke 26 er det å regne som "tidligferie" hos oss, da får jeg nok ikke lov til å ta ut ferie hehe! Jeg må nok ta ut tidligere desverre! Slutten på mai altså. Da er det mildt og ikke mye mygg enda? Jeg var på telttur i fjor nemlig, lurer på om det var juli jeg. Og da holdt vi på å dø både tobente og firbente, det var så utroooolig mye mygg!! Vanligvis så er vell både mai og juni greit ifht mygg, men jeg aner ikke hvordan slikt fungerer, om det er en fast tid de kommer på eller om det også har sammenheng med når våren kommer osv. Men mai bør være trygt uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Jeg ville gått så sent som mulig, det blir sent sommer på fjellet! Jeg gikk tidlig i juni en gang (jotunheimen), og da måtte vi korte ned turen med et par netter fordi det kom snøstorm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Jeg ville tatt turen i slutten av mai. Har ofte opplevd strålende vær, og en forsmak på sommer da. Myggen vil vel heller ikke være så ille ennå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 24. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Supert Da tror jeg at jeg skal satse på slutten av mai!! evt første uka av Juni *glede seg* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Så sent som mulig. Har vært i de områdene to ganger midt i jula, og det har fortsatt vært snørester og kjølige temperaturer om nettene. Ikke noe plagsomt med mygg, men vi har hatt base og gått ganske høyt oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Så sent som mulig. Har vært i de områdene to ganger midt i jula, og det har fortsatt vært snørester og kjølige temperaturer om nettene. Ikke noe plagsomt med mygg, men vi har hatt base og gått ganske høyt oppe. Kanskje ikke så rart.... 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 24. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2015 Kanskje ikke så rart.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 25. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2015 Jeg kan spør ei fra Hjelset ved anledning. "Når ville du ha reist på telttur?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 25. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2015 Jeg kan spør ei fra Hjelset ved anledning. "Når ville du ha reist på telttur?" Ja gjerne det :-D @Kokospaniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 25. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2015 Nå er vel ikke klimaet så veldig forskjellig på Hjelset og i Molde. Det kommer veldig an på hvordan været er, men i eksamensperioden i mai er det ofte fint vær. Jeg tenker mai nok er fint i alle tilfelle. April kan fort bli vått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts