Gå til innhold
Hundesonen.no

Avlivning av hund - "the moment they die" lyder/bevegelser.


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært med på avliving av seks hunder. Fem av de har bare "sovnet" inn stille og fredelig. Men den ene som kun var 2,5 år syntes jeg det var litt traumatisk å være med på. Han fikk utrolig sterke kramper. Veterinæren og jeg hadde problemer med å holde han på bordet. Han sparket så hardt av jeg mistet balansen. Veterinæren virket som at hun ble lei seg over at jeg måtte oppleve det.

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at på unge mennesker og dyr så vil kroppen kjempe mer imot. På min hund så var allergi årsaken til avlivingen så han hadde nok sterke organer som ikke ville gi opp.

Jeg syns det var en kjip opplevelse som jeg håper folk slipper å oppleve når de skal si farvel til hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner at man synes det er fælt å se på at hunden gisper/har krampetrekninger/defekerer/urinerer osv, men HUNDEN merker ikke noe til dette, og lider overhodet ikke. Det er kun fælt for oss, og s

Som mangeårig smertepasient må jeg si en ting: Herregud så enig jeg er i det du skriver! I den grad jeg kan unngå at mine hunder skal slippe å leve som meg, så skal jeg gjøre det selv om det kanskje

Samme her. Jeg synes faktisk avlivningen av de tre jeg har avlivet har vært fine, fredfylte stunder som det har vært godt å være med på (og forferdelig vondt selvsagt). Hundene har blitt døsige og sov

Jeg har avlivd 2, hos samme veterinær som bor på en hestegård. Der har de fått første sprøyta og snust rundt og kost seg, så har vi båret dem inn til veterinærkontoret og gått. Jeg fikser ikke å være der når dem setter den siste sprøyta, jeg vil huske de hundene som levende og livsglade, ikke som noen som kanskje får kramper og tømmer seg. Fikk helt angst etter at vi avlivde marsvinet mitt når jeg var 14-15 år, og vi hadde ikke fått beskjed på forhånd hva som kunne skje! Han slapp ut et langt hyl og det syntes jeg var skikkelig guffent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...