Gå til innhold
Hundesonen.no

Børste til underull og røyting


MonicaT
 Share

Recommended Posts

328_EZ-Groomer_Underullsrake_7_tenner_th

Jeg er veldig godt fornøyd med EZ Groomer fra Hund-1. Koster under hundrelappen, og får virkelig av underull så det holder på jentene her. Ren plastikk, så fullstendig ufarlig for dekkhår og frisk pels, men krummede tenner gjør at karden får bedre tak og får løftet dekkhårene for bedre å komme til i underulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har fungert best på Decoy (som har veldig mye underull), samt kastratpelsen til blandingen jeg hadde, har vært å først børste kjapt over med en vanlig børste (for å få børstet ut ev. floker), derettter børstet mothårs enten med en kam eller børsten. Når det er gjort så bruker jeg en kam til å børste pelsen tilbake, litt og litt av gangen. Bruker en billig plastkam, som har ganske kort mellomrom mellom tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke en fintannet kam (Chris Christensen) og litt balsamspray til evt. floker og linebrusher hver kveld under røyting. Tar litt tid, men er egentlig bare kos - man får bondet litt, og så lenge man er forsiktig sovner de gjerne mens man holder på. Kjekt å få gått gjennom pelsen ned til huden innimellom og, så ser man om det er noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...