Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsamling uten instruktør 08-10.05.2015 Torpo

Recommended Posts

Skrevet

Ønsker du bli mer kjent med AK og ACD?

Helgen 08.-10.05.2015 arrangerer Australske Gjeterhunder Norge treningssamling på Torpomoen for tredje gang.

20. februar åpner vi også påmelding for "ikke medlemmer", da gjelder førstemann til møllen prinsippet uavhengig om man er medlem eller ikke medlem.

Mer info og priser finnes her

FB event

Skrevet

Hvor ligger Torpmoen? Kan man ta med en annen hund enn det man har meldt på? Tenker da på hvis Tindra er parret og med valper innen den tid?

Skrevet

Hvor ligger Torpmoen? Kan man ta med en annen hund enn det man har meldt på? Tenker da på hvis Tindra er parret og med valper innen den tid?

Like ved Gol. Og ja, du kan ta hvilken som helst hund med. :)

Skrevet

Aida, synd man ikke har bil eller lappen (eller råd i februar)! Tenk så mye å sikle på :o

Edit: Hundene, altså!

Lydigheten går på samme sted som man overnatter. Så kommer du deg dit med tog/buss så er det sikkert noen som kan plukke deg opp :)

Skrevet

Ps: det er mulig å melde på alt nå selv om man ikke er medlem av klubben. Man må bare akseptere at man kan bli bompa ut da innen 20.feb. Etter det er det førstemann til mølla. :)

Skrevet

Lydigheten går på samme sted som man overnatter. Så kommer du deg dit med tog/buss så er det sikkert noen som kan plukke deg opp :)

NKKU har leir der og da reiser de fleste med tog opp dit :) Kan hente folk ved togstasjonen @maysofie :))

Skrevet

NKKU har leir der og da reiser de fleste med tog opp dit :) Kan hente folk ved togstasjonen @maysofie :))

Æsj, at pengeboka sier nei! :(

Skrevet

Æååå nå skjønner jeg invitasjonen i går på fjesboka! Trodde du hadde sendt den feil jeg :)

Siden jeg skal Sølen så utgår dette. Det ser kjempekoselig ut og håper dere får en kjempesamling, selv uten meg :P

Skrevet

Ps: det er mulig å melde på alt nå selv om man ikke er medlem av klubben. Man må bare akseptere at man kan bli bompa ut da innen 20.feb. Etter det er det førstemann til mølla. :)

Påmeldt, og forberedt på å bli bompa ut.... Så får jeg spa opp litt penger til betalingsfristen :aww:

• Like 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg kan ennå, men har sykt lyst! Hvis jeg kan så håper jeg det er plasser igjen :P
Vet sikkert mer innen 20. :)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg kan ennå, men har sykt lyst! Hvis jeg kan så håper jeg det er plasser igjen :P 

Vet sikkert mer innen 20. :) 

Evnt tror jeg gubben glatt gir fra seg plassen for å la deg bli med ;)
Skrevet

Æsj, at pengeboka sier nei! :(

Du får følge med om det er ledig og lysten&pengeboken er der enda :)

Påmeldt, og forberedt på å bli bompa ut.... Så får jeg spa opp litt penger til betalingsfristen :aww:

:ahappy: Så gøy!

Skrevet

Evnt tror jeg gubben glatt gir fra seg plassen for å la deg bli med ;)

Da kan gubben din og Blaze har "alene hjemme" fest :lol:

Og selvsagt er du med Nymeria om du er hjemme!!!

Skrevet

"Noen" driver og pusher kurs.... så da var visst vi også påmeldt - om det blir plass til slike utskudd uten kelpie da :aww:.

• Like 3
Skrevet

"Noen" driver og pusher kurs.... så da var visst vi også påmeldt - om det blir plass til slike utskudd uten kelpie da :aww:

Jippi :D

Er litt todelt ang fler kelpie folk eller mer kjent folk haha!

Koselig blir det lell!

• Like 1
Skrevet

Jippi :D

Er litt todelt ang fler kelpie folk eller mer kjent folk haha!

Koselig blir det lell!

Vi går for kjentfolk, gjør vi ikke??? :lol: :lol:

• Like 2
Skrevet

Liker så dårlig at jeg må være voksen og fornuftig i år! Har vært veldig koselig og lærerikt de to tidligere årene :)

Skrevet

Åh, dette hadde vært en gyllen mulighet til å bli bedre kjent med rasen OG trene hund og ha det gøy! Må nok være fornuftig jeg også, men kanskje kanskje ting løser seg innen den 20.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Skrevet

Det er fortsatt noen plasser igjen som kan gå til de som ikke er medlem av klubben :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...