Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæreveske til "stor" valp?


Recommended Posts

Jeg tror nesten jeg hadde valgt å ha en sekk bak fram i stedet for skulderveske, bare for din egen komfort :) Jeg vet ikke hvor mye en lapphundvalp veier fra 8-12 uker, men det blir fort veldig tungt å ha det på en skulder. Jeg syntes det var tungt å bære min venninnes 7 kg. kineser i en dårlig sekk på ryggen når han ble stiv og sliten på fjelltur en gang. Jeg hadde han kanskje på ryggen en halvtime og var helt gåen i korsryggen etterpå(det sier gjerne mer om min fysiske form dog *kremt*).

Men lykke til med valp og sosialisering. Kommer nok til å se om jeg finner en passende sekk jeg kan putte whipsen oppi også, dog på lengre turer med schäferen og hundevenner :)

Det er ganske vanlig at bikkjer blir sure av å bli løftet, selv lille jrt ( som vokste opp midt i Oslo sentrum uten noensinne å trenge veske e.l ) blir grisesur hvis han blir løftet og det har han blitt fra han var baby.

Schäferen min ble båret mye som valp pga trapp ut fra leiligheten til plenen når hun skulle luftes. Hun elsker nå å bli bært. Det skjer ikke så ofte da...jeg synes 30 kg. er tungt å bære på XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Min erfaring med valper er at de ser superflinke til å slappe av og sovne når de har fått nok. De trenger ikke veske eller bur for det.

Min tanke her er at det er mer gunstig å lære valpen å slappe av uten en sekk, veske eller lignende. Anbefaler heller å ta med et lite teppe den kan legge seg på når den skal hvile. Evt bruke gress os

Valpeveske versjon 1.2 er lagd av en gammel sportsbag og en kraftig pappeske med tekstiltrekk, som jeg fant i hylla her. Vesken har behagelig skulderrem og egen lomme til kaffetermos, paraply, vannfla

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...