Gå til innhold
Hundesonen.no

Carnilove til valp?


Gundis
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg var nettopp innom en dyrebutikk og nevnte at jeg skulle ned og kjøpe Orijen. Enden på visa var at jeg gikk ut derfra med en sekk Carnilove north sea fish & turkey.

Det står adult på sekken.

Jeg har en valp på 5mnd av en liten rase. Selgeren mente dette gikk helt fint og at det ikke var noe forskjell på små og store raser eller valper og voksne fordi dette foret er så rent.

Men nå har jeg jo begynt å tvile da..

Har jeg blitt lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det.

Valpefor har ihvertfall høyere tetthet av en del mineraler og vitaminer enn voksenfor, og mer fett.

Min voksne nekter plent å spise Carnilove, så jeg har ingen egne erfaringer med foret, utover at det sannsynligvis smaker litt spesielt. Både Orijen og Vom og Hundemat går ned på høykant, i likhet med det meste annet som er spiselig, så det er ihvertfall ikke "renheten" i Carnilove som utgjør smaksforskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Carnilove ikke er i nærheten av like rent som Orijen. De reklamerer med høy kjøttprosent, men ingrediensene er visstnok ikke så rent. Ville nok sett et par ganger på ingredienslista for å se hva som egentlig er der. Aner ikke om det er noe hold i påstandene altså, så jeg ville sjekket.

Selv har jeg prøvd det, og Luna fungerte veldig bra på det. :)

Tror du kan levere den tilbake. De fleste for har vel smaksgaranti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

Jeg har hørt at Carnilove ikke er i nærheten av like rent som Orijen. De reklamerer med høy kjøttprosent, men ingrediensene er visstnok ikke så rent. Ville nok sett et par ganger på ingredienslista for å se hva som egentlig er der. Aner ikke om det er noe hold i påstandene altså, så jeg ville sjekket.

Selv har jeg prøvd det, og Luna fungerte veldig bra på det. :)

Tror du kan levere den tilbake. De fleste for har vel smaksgaranti :)

Sammenligner man Orijen og Carnilove er det ikke likt nei. Selgern i den lokale dyrebutikken prøvde å selge meg en sekk ved å påstå at Orijen har hermet etter Carnilove sin rene mat, men ut i fra innholdet synes jeg ikke det stemmer så godt :P

Og til TS vil jeg også råde deg til å få igjen på smaksgaranti (litt forskjellig fra forhandler til forhandler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært for å prøve og levere sekken tilbake. Da selgeren i går sa at det var garanti på sekken så regnet jeg jo med at det ville si at jeg kunne få pengene tilbake. Dette stemte visstnok ikke, det var bare mulighet å bytte i annet type fôr! Hvordan fungerer egentlig sånn smaksgaranti? Da vi leverte tilbake et annet type for en annen plass var det ikke noe problem å få pengene tilbake.

Vi hadde jo bare åpnet posen og så med en gang at Carnilove kom ikke til å funke til en kresen liten valp med DEN størrelsen på forkulene. Synes forøvrig selgeren burde ha informert om dette da hun tydelig så hvordan valpen sleit med å få i seg en svær godbit han fikk av hu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært for å prøve og levere sekken tilbake. Da selgeren i går sa at det var garanti på sekken så regnet jeg jo med at det ville si at jeg kunne få pengene tilbake. Dette stemte visstnok ikke, det var bare mulighet å bytte i annet type fôr! Hvordan fungerer egentlig sånn smaksgaranti? Da vi leverte tilbake et annet type for en annen plass var det ikke noe problem å få pengene tilbake.

Vi hadde jo bare åpnet posen og så med en gang at Carnilove kom ikke til å funke til en kresen liten valp med DEN størrelsen på forkulene. Synes forøvrig selgeren burde ha informert om dette da hun tydelig så hvordan valpen sleit med å få i seg en svær godbit han fikk av hu..

Jeg har jobbet på Tam både på Liertoppen og Alna og der var det penger tilbake på alle fór. Høres ut som om du har kommet utfor en kjip selger. :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på Tam både på Liertoppen og Alna og der var det penger tilbake på alle fór. Høres ut som om du har kommet utfor en kjip selger. :(

Jeg likte meg veldig godt på Tam Alna, men nå er jo dessverre ikke det Tam lenger..:( Hadde nok fått tilbake pengene der ja!

Jeg har ikke tenkt til å gi meg iallefall, rett skal være rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit sier jo at de har smaksgaranti, men hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke. Hvilken dyrebutikkjede er det?

Tropehagen zoo. Jeg sendte de en lang mail ista og forklarte hva som hadde skjedd. Jeg regner egentlig med at de ordner opp, for de aller fleste jeg har snakket med der før er veldig koselige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...